طرح پویش همکاشت در زاهدان

رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز دانشگاه‌ها درقالب طرح هم کاشت، چند اصله درخت در این دانشگاه غرس شد.

رضایی رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: نهال‌ها به صورت رایگان در اختیار این دانشگاه قرار خواهد گرفت و در محیط این دانشگاه غرس خواهند شد.

پاکزاد مدیر کل منابع طبیعی استان هم در مراسم آغازین طرح همکاشت افزود: در استان ۱۴۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی تحت پوشش منابع طبیعی قرار دارد و حدود ۵۰۰ هزار نهال هم تولید و برای کاشت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان در کل استان قرار خواهد گرفت.

او افزود: برای کاهش بیابان زدایی در غالب طرح‌های مختلف فعالیت‌های صورت گرفته و کانون‌های فرسایش بادی هم اکنون به حدود ۲ میلیون هکتار رسیده و برای کاهش این فرسایش‌ها ۱۴ طرح که یکی از ان‌ها مالچ پاشی است آغاز کرده ایم.

پاکزاد افزود: ۲۵ درصد کانون‌های ما در شمال استان موجود هستند که اقدامات مالچ پاشی برای آن‌ها صورت گرفته است.

بر اساس توافقنامه همکاری میان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری صد هزار اصله نهال در دو سال در دانشگاه‌های کشور زیر نظر کارشناسان منابع طبیعی جهت احیای فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار