رئیس دفتر رئیس جمهور:

ترامپ ۱۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرد

واعظی گفت: ترامپ۱۶۰۰ تحریم علیه ایران در این ۴ سال وضع کرد.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (دوشنبه) واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم طرح فناورانه و زیرساختی بانک صنعت و معدن اظهار کرد: ما سه سال بسیار سخت را گذراندیم و طی این سال‌ها در مفتضح کردن ترامپ و سیاست‌های او نقش مهمی داشتیم.
 
او افزود: شرایط امروزه ایران با شرایط روزهای گذشته آن بسیار متفاوت است. همه تحریم‌هایی که در توافق سال ۹۵ به اضافه ۱۶۰۰ تحریم که ترامپ در این ۴ سال داشته است، باید برداشته شود. آمریکا به دنبال راهی برای مذاکره با ایران است. با وجود همه فشار‌ها، تعهدات خودمان را متناسب با اعمال آن‌ها کاهش دادیم اما رها نکردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: اقدامات رئیس جمهور و نظام برای نگه داشتن برجام، چنین روزی را پیش بینی می‌کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه دشمن‌های قسم خورده‌ای داشته است و طی یک سال گذشته رسانه‌های عربی تبلیغ‌های بسیاری برای ۵ اسفند( به هم خوردن برجام) کرده بودند. ما به موجی رسیدیم که قوانین مجلس محترم شمرده می‌شود. همچنین به دنبال فعالیت‌های مختلف برای صلاح هسته‌ای نیستیم.

او گفت: موضع ما روشن بوده و مکانیزم را شفافیت قرار داده‌ایم. موضوع برداشتن تحریم‌ها یک بحث است و ما باید یادمان باشد مسئله FAFT از نظر دولت بسیار محترم است. همچنین باید اقتصاد کشور خودش را برای شرایط دیگری مانند سال‌های ۹۵ و ۹۶ آماده و با دنیا تعامل کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: در خصوص بودجه ۱۴۰۰ که در حال حاضر در مورد آن بحث می‌شود ، سعی در نگه داشتن شاکله بودجه داریم. باید بخش خصوصی و بانک‌ها برنامه‌ای برای از بین رفتن تحریم‌ها آماده کنند، ما نیز باید خودمان را برای شرایط جدید آماده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار