اجرای طرح سامان به صورت پایلوت در اردکان

سرپرست فرمانداری اردکان گفت: طرح سامان به صورت پایلوت در شهرستان اردکان انجام می‌شود و سپس در سراسر استان گسترش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی پور دهقان اردکان، سرپرست فرمانداری اردکان در نشست کمیته راهبری طرح سامان گفت: وضعیت فعلی حوزه اجتماعی اردکان متأثر از توسعه، مهاجرت، تغییر وضعیت اقتصادی و غیره است.

او افزود: در دوره‌هایی اولویت اول بسیاری از مسئولان دولتی و غیردولتی، به درستی توسعه اشتغال بوده، اما معمولاً پیوست اجتماعی، زیست محیطی و  غیره در آن‌ها لحاظ نشده است.

پور دهقان ادامه داد: تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی مهاجران، نیاز به انجام فعالیت‌های بیش‌تر در این حوزه‌ها و مدیریت در این زمینه را دو چندان می‌کند.

سرپرست فرمانداری اردکان اظهار داشت: نگاه به مهاجرت به‌ عنوان یک تهدید، راهگشا نیست و می‌توان با مدیریت صحیح، آسیب‌ها را کاهش داده و از این ظرفیت به‌درستی بهره برد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز گفت: در کنار توسعه بسیارخوب در کشور، مشکلات اجتماعی متعددی نیز به وجود آمده که به دنبال آن تغییر ساختار‌ها و تشکیل سازمان اجتماعی در وزارت کشور، نشان از وجود دغدغه جدی در کشور و اهمیت موضوع است.

حمید عزیزیان شریف‌آباد با تأکید بر لزوم مشارکت و هماهنگی‌های بین بخشی و نیز تقویت مشارکت عمومی، از تشکیل دفاتر تسهیل گری در ۲۵۰ محله بحرانی کشور خبر داد و افزود: کارشناسان آموزشی، حقوقی، مددکاری و غیره در این محلات در حال ارائه خدمات هستند.

او ادامه داد: طرح سامان به صورت پایلوت در شهرستان اردکان انجام می‌شود و سپس در سراسر استان گسترش پیدا کرده و تمام دستگاه‌ها در استان از اجرای آن حمایت خواهند کرد.

طرح سامان با هدف سازمان دهی همکاری بین بخشی و مشارکت مردم در ارتقای سلامت روان و اجتماعی طراحی شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار