رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

نهضت اعتکاف، بین المللی شده است

حجت الاسلام رستمی گفت: نهضت اعتکاف مورد توجه جریان‌های علمی و دانشگاهیان قرار گرفته و اکنون این نهضت، بین المللی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان کشور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این مراسم اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نظام، آثار مختلفی به عنوان برکات این نظام در جامعه بروز پیدا کرد. 

او ادامه داد: تجلی عظیم دین در ابعاد مختلف زندگی انسانی در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است.

به گفته این مقام مسئول، مظاهر دینداری در این انقلاب بیش از پیش بروز یافته و جوانان و جریان های علمی در این عرصه ها پیشرو بودند. اعتکاف عمومی کشور قبلاً امری محدود و مهجور بود اما ‌اکنون به مرکز توجه تبدیل شده که ناشی از تلاش دانشگاهیان است.

رستمی ادامه‌ داد: اعتکاف مورد توجه جریان های علمی و دانشگاهیان ما قرار گرفته است؛ اکنون نهضت اعتکاف، بین المللی شده است. دو سال پیش اعتکاف دانشجویان جهان اسلام را در مسجد کوفه برگزار کردیم که آخرین اعتکاف بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان کرد: کرونا تمام این مسائل را به هم ریخت و مجبور به زیست مجازی شدیم، براین اساس امسال از حضور در جمع معتکفان محروم هستیم. این جشنواره فرصت بروز و ظهور برکات عظیم نهضت اعتکاف است.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: امیدوارم با ایمنی جمعی و واکسیناسیون کرونا باز هم امکان برگزاری این مراسم ها فراهم شود.

رستمی ادامه داد: فضای مجازی فرصت های زیادی را برای ما فراهم می کند؛ ما می توانیم با فضای مجازی ابتکارات زیادی را داشته باشیم. امیدواریم طراحی فضای معنوی اعتکاف مورد توجه قرار بگیرد.

اعتکاف دانشجویی امسال مجازی برگزار می شود

در ادامه حجت الاسلام المسلمین علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: امسال با گسترش ویروس کرونا نمی‌توانیم اعتکاف را حضوری برگزار کنیم و اعتکاف دانشگاهیان به صورت مجازی در سطح ملی، در کل دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه نباید از ظرفیت فضای مجازی غفلت کنیم، افزود: این طرح قابلیت اجرا در دانشگاه های کل کشور و برای کل دانشگاهیان را دارد. 

تقوی یادآوری کرد: سال گذشته در ۱۰۳ مکان، مراسم اعتکاف را برگزار کردیم؛ امسال هم برنامه اعتکاف دانشگاهیان را در سطح ملی برگزار خواهیم کرد و شاهد برکات این طرح در کل کشور خواهیم بود.

دانشگاه قم پایگاه و ستاد اعتکاف کشور است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور رضا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم گفت: این طرح و فرصت دادن به دانشگاه قم اقدام مناسبی بود که در کمترین زمان در سطح ستاد برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ادامه داد: دانشگاه قم پایگاه و ستاد اعتکاف کشور است. اگر در این وضعیت وارد کار نمی‌شدیم، ضرری غیر قابل جبران به بخش فرهنگی دانشگاه‌ها وارد می‌شد.

او ادامه داد: این برنامه اولین برنامه کلی اعتکاف دانشگاهیان در سطح ملی است. هنوز در کشور ما درباره اعتکاف فیلم ساخته نشده که این یک نقطه ضعف است.

پور رضا گفت: ترقیب و حفظ ارزش‌های ملی، تلاش برای به کارگیری هنرمندان در این میدان، آثار اجتماعی اعتکاف در سطح شخصی، آثار همدلی شکل گرفته در سایه همدلی از جمله اهداف راه اندازی این اعتکاف است. اتفاق‌های زیادی در اعتکاف افتاده که از آن بی خبریم و باید این مسائل را به همگان معرفی کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم ادامه داد: امروز افتتاحیه این جشنواره برگزار و در ۲۱ اردیبهشت یعنی ۲۸ ماه رمضان اختتامیه آن برگزار می‌شود. تمام دانشگاهیان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. دانشجویان غیر ایرانی هم با رعایت ضوابط جمهوری اسلامی می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

به گفته این مقام مسئول، این جشنواره اعتکاف دانشجویان در بخش پژوهشی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتکاف ، دانشگاهیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار