دشتی اردکانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صنعت گردشگری باید یکی از منابع بودجه کشور باشد/ گردشگری پایدار در گرو تدوین «سند توسعه گردشگری روستایی»

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس معتقد است که صنعت گردشگری باید یکی از منابع بودجه کشور در آینده باشد.

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی باشگاه  خبرنگاران  جوان، با بیان اینکه در دوران تحریم و مشکلات اقتصادی می‌توان از توان بخش خصوصی در توسعه گردشگری شهر و روستا بهره برد، گفت: صنعت گردشگری باید یکی از منابع بودجه کشور در آینده باشد؛ چنانکه رهبری فرمودند روی این صنعت باید کار شود، با استفاده از این صنعت زنده، باید از گردشگران خارجی و داخلی درآمد کسب کنیم.

وی یادآور شد: امیدوارم با رتبه بندی و ارزیابی مقاصد گردشگری روستایی در راستای برند ملی گردشگری ایران گام‌های مؤثری برداریم و همچنین با تدوین سند توسعه گردشگری روستایی، روستا‌های هدف گردشگری مشخص شوند تا گردشگری پایدار برای کشور رخ دهد.


بیشتر بخوانید

ارائه شرح وظایف و برنامه توسعه هفتم وزارت میراث تا پایان سال/ نقدهای جشنواره فجر در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار می‌گیرد


رئیس فراکسیون گردشگری با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: این نمایشگاه با شعار گردشگری و توسعه روستایی افتتاح شد که غرفه داران ۳۱ استان کشور محصولات و توانمندی‌های روستایشان را به نمایش گذاشتند. امیدواریم با رخت بر بستن بیماری کرونا بتوانیم صنعت گردشگری را به ویژه در روستاهایمان رونق ببخشیم.

اردکانی اظهار کرد: روستا‌های ایران می‌توانند هر کدام سفیر کشورمان باشند. گردشگری فرصت بی نظیری در ایران است که قابلیت حفظ هویت و اصالت ما را در جوامع بین المللی دارد.

رئیس فراکسیون گردشگری تصریح کرد: گردشگری همچنین می‌تواند موجب شود که هر روستا سفیر یک فرهنگ ایران اسلامی در جهان باشد. توسعه روستایی عاملی برای مهاجرت از شهر به روستاست که فرصت خوبی برای کشور ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
اگر بتوانید امنیت و رفاه گردشگران داخلی را تامین کنید گردشگران خارجی با منت به سرزمین ما می آیند
آخرین اخبار