نصیرزاده: مسابقات مردان آهنین باعث تعالی بدنسازی شد/ حضور پرورش اندام در بازی‌های آسیایی به سود ورزش ایران است

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی قویترین مردان کشور در ایرانشهر گفت: این رقابت‌ها با حضور برترین ورزشکاران و در بالاترین سطح برگزار شد و شاهد رقابت حساس و نفس گیری بودیم. مسابقات مردان آهنین باعث تعالی ورزش بدنسازی و افزایش باشگاه‌های این رشته شده است. با توجه به شرایط کرونایی موجود در سطح کشور ورزشکاران در این مسابقات از لحاظ فنی بسیار آماده ظاهر شدند. افرادی که در این مسابقات حضور داشتند، به ویژه ۱۰ نفری که به فینال راه پیدا کردند، جزو چهره‌های شاخص قوی‌ترین مردان کشور هستند. در نهایت هم محسن آبادی از استان مرکزی توانست عنوان قهرمانی را کسب کند و محمدرضا تازه‌رو که اهل ایرانشهر و استان سیستان و بلوچستان است، به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

دنبال این هستیم تا مسابقات قویترین مردان از طریق صداوسیما پخش شود

او افزود: جا دارد از میزبانی خوب مردم سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر تشکر کنم. برای من خیلی جالب بود که استاندار سیستان و بلوچستان فینال این مسابقات را ساعت‌ها از نزدیک تماشا کرد. این باعث دلگرمی ما و ورزشکاران است. دنبال این هستیم تا مسابقات قویترین مردان یا همان مردان آهنین سابق از سال آینده بار دیگر از صداوسیما پخش شود، چون مردم قهرمانان این رشته را دوست دارند. در همین مسابقات، ما با استفاده از اینستاگرام فدراسیون رقابت ورزشکاران را به صورت زنده پخش کردیم.

باید قبل از پایان سال ۹۹ ورزشکاران را در یک رویداد محک می‌زدیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره مسابقات قهرمانی پرورش اندام در جزیره کیش بیان کرد: قریب به دو سال از برگزاری آخرین دوره مسابقات قهرمانی کشور می‌گذرد. در سال ۱۴۰۰ ما مسابقات بین المللی را هم در پیش داریم، باید قبل از پایان سال ۹۹ ورزشکاران را در یک رویداد محک می‌زدیم. بعد از بازدیدی که از کیش داشتم و با همکاری اداره ورزش و تفریحات سالم کیش برنامه ریزی برگزاری مسابقات را انجام دادیم. این رقابت‌ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

حضور پرورش اندام در بازی‌های آسیایی به سود ورزش ایران است

نصیرزاده گفت: پرورش اندام در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ قطر حضور داشت. به لحاظ جایگاه ویژه‌ای که قهرمانان ایرانی در سطح جهانی و آسیایی  مدال‌های این ورزشکاران باعث ارتقای رنکینگ کاروان ایران خواهد شد. در صورت اضافه شدن پرورش اندام به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ این رشته می‌تواند کمک حال کاروان ورزشی ایران باشد.

فدراسیون در نظر دارد روی باشگاه‌های بدنسازی نظارت بیشتری کند

او در پایان در پاسخ به این سوال که فدراسیون تا چه میزان روی باشگاه‌های بدنسازی نظارت دارد، خاطرنشان کرد: این وظیفه در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌های مختلف است، اما باتوجه به تاکیدات مکرر وزارت ورزش و جوانان مبنی بر"اشاعه ورزش پاک " فدراسیون در نظر دارد روی باشگاه‌های بدنسازی نظارت بیشتری کند. ما نیز کمیته‌ای با عنوان کمیته بازرسی و نظارت در فدراسیون ایجاد کردیم تا فدراسیون توسط اعضای این کمیته در بخش بانوان و آقایان روی عملکرد باشگاه‌های بدنسازی نظارت کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آن‌ها برخورد لازم انجام شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار