کارشناس فوتبال:

چالش ۴ سال آینده رئیس فدراسیون فوتبال، مدیریت اقتصادی است

ذوالفقار نسب، کارشناس فوتبال کشورمان درباره انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی را ارائه داد.

بیژن ذوالفقار نسب، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اظهار کرد: افرادی که تایید صلاحیت شده اند، همگی شناخته شده و با سابقه فوتبالی محسوب می‌شوند. امیدوارم اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، فرد شایسته‌ای را انتخاب کنند.

او درباره کاندیدا شدن علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من شخصا به فال نیک می‌گیرم که فردی از جنس فوتبال کاندیدا شده است؛ چرا که در گذشته اهالی فوتبال به انتخاب مدیران غیر فوتبالی معترض بودند. با اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، ورود افراد فوتبالی و انتخاب آن ها در سمت‌های فدراسیون هموار شده است. امیدوارم در آینده تعداد بیشتری از خانواده فوتبال کاندیدا شوند، افرادی که تحصیلات مدیریتی نیز داشته باشند؛ چرا که مدیریت فدراسیون فوتبال کاری بسیار دشوار است.

او ادامه داد: علی کریمی، بازیکن فوتبالی شناخته شده و مهم در ایران و آسیا است. امیدوارم برنامه‌ها و طرح‌های کریمی، اعضای مجمع را مجاب به رای دادن به او کند. دیگر کاندیداها هم از سوابق خوبی در فوتبال برخوردار هستند؛ مثل کیومرث هاشمی که مدتی سرپرستی فدراسیون فوتبال را نیز در کارنامه خود داشته که این مسئله انتخابات امسال را رقابتی تر کرده است.

پیشکسوت فوتبال بیان کرد: فدراسیون فوتبال با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه است. رئیس آینده فدراسیون کار بسیار دشواری در پیش دارد و مهم‌ترین چالش او مدیریت اقتصادی است که باید به طور شفاف مشخص شود درآمد‌های هنگفت فدراسیون فوتبال که از طریق حامیان مالی و تبلیغات دور زمین به دست می‌آیند، کجا خرج می‌شوند که متاسفانه چیزی از آن عاید باشگاه‌های فوتبال نمی‌شود. رئیس آینده فدراسیون فوتبال باید وضعیت اقتصادی را شفاف کند.

وی تصریح کرد: مدیریت آینده فدراسیون فوتبال باید تلاش کند نظام باشگاه داری را تغییر دهد؛ چرا که از نظر فیفا باشگاه‌های فوتبال نباید دولتی باشند. در حالی که ۱۲ تیم لیگ برتر فوتبال کشورمان دولتی هستند و باعث شده است افراد غیر متخصص که اکثرا مدیرانی در زمینه صنعتی هستند، سکان مدیریت باشگاه‌های فوتبال را بر عهده بگیرند. تا زمانی که باشگاه‌ها دولتی هستند، فوتبال ایران پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار