بایدن به دنبال رفع موانع کمبود موجودی PS۵ و Xbox Series X است

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا رایزنی هایی را برای رفع موانع موجود بر سر تولید انبوه PS۵ و Xbox Series X انجام داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یافتن PS۵ یا Xbox Series X از زمان راه اندازی کنسول‌ها در نوامبر سال گذشته، با عوامل مختلفی که توانایی سونی و مایکروسافت در تأمین تقاضا را تحت تأثیر قرار می‌دهند، کمی شانسی شده است.

با این وجود، یکی از بزرگترین گلوگاه‌هایی که تأمین برق را تحت تأثیر قرار می‌دهد، کمبود جریان جهانی نیمه هادی است و این رئیس جمهور بایدن را تحریک می‌کند تا وارد عمل شود. طبق گزارشی، رئیس جمهور آمریکا به دنبال ۳۷ میلیارد دلار برای تأمین بودجه قانونی برای کمک به تولید تراشه‌های سوپرشارژ در ایالات متحده در راستای جبران کمبود قطعات نیمه هادی است.

بایدن گفت: من مقامات ارشد دولت خود را راهنمایی می‌کنم که با رهبران صنعتی کار کنند تا راه حل‌های کمبود قطعات نیمه رسانا را شناسایی کنند. کنگره لایحه‌ای را تصویب کرده، اما به ۳۷ میلیارد دلار نیاز داریم، تا مطمئن شویم که این ظرفیت را داریم و من هم بر روی آن پافشاری خواهم کرد.

بایدن یک دستورالعمل برای شروع بررسی ۱۰۰ روزه زنجیره‌های تأمین چهار محصول حیاتی که شامل تراشه‌های نیمه رسانا، مواد معدنی کمیاب، دارو‌ها و باتری‌های با ظرفیت زیاد برای وسایل نقلیه الکتریکی، امضا کرده است.

کمبود قطعات نیمه رسانا معضلی برای شرکت های بزرگ

شرکت AMD، که تراشه‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی و سفارشی PS۵ و Xbox Series X را تولید می‌کند، قبلاً هشدار داده بود که کمبود تراشه باعث محدودیت عرضه می‌شود. همچنین جیم رایان مدیر عامل شرکت سرگرمی تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment) در مصاحبه اخیر خود کمبود قطعات نیمه رسانا را به عنوان یکی از مشکلات مربوط به عرضه PS۵ دانست.

بایدن می‌خواهد مانع کمبود موجودی PS۵ و Xbox Series X در آینده شود

مایکروسافت قبلاً نیز اعلام کرده بود که کمبود موجودی ایکس باکس سری ایکس ممکن است تا ژوئن ادامه داشته باشد.

ویروس همه گیر کووید ۱۹ میزان اتکای برخی از کشور‌ها به واردات را، به ویژه برای قطعات الکترونیکی و تجهیزات پزشکی مانند تجهیزات حفاظت شخصی، مشخص کرده است. اگرچه دستور اجرایی رئیس جمهور بایدن در آینده نزدیک در تأمین PS۵ یا Xbox Series X کمک نخواهد کرد، اما امیدواریم به این معنی باشد که در صورت بروز بحران مشابه، کمبود موجودی مهمی که در حال حاضر تجربه شده را بسیار کاهش دهد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار