آغاز دوگانه سوز کردن خودرو‌های مسافربر در قزوین

مرحله جدید ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو‌های مسافربری در قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مسعودی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد باید در کشور بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو رایگان دوگانه سوز شوند و در ابتدای طرح خودرو‌های عمومی و وانت بار‌ها در اولویت قرار گرفتند.

مسعودی گفت: در مرحله‌ی اول در استان ما هم ۳ هزار و ۸۷۲ خودرو ثبت نام و ۲ هزار و ۸۳۰ خودرو گاز سوز شدند و هزار و ۴۲ خودرو هم در صف انتظار هستند.

او افزود: صاحبان خودرو‌های عمومی و وانت بار در صورتی که از این طرح جا مانده اند می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در فاز دوم هم، خودرو‌های مسافربر اینترنتی، آژانس ها، سواری‌های بین شهری و سروین مدارس، با تسهیلات یارانه ای، دوگانه سوز می‌شوند.

به گفته او، لیست این خودرو‌ها از سوی وزارت کشور و وزارت نفت ابلاغ شده و برای صاحبان آن پیامک ارسال می‌شود و می‌توانند وارد سایت شوند و کارگاه مجاز خود را انتخاب کنند.

مسعودی گفت: هزینه‌های دوگانه سوز کردن در حدود ۱۱ میلیون تومان است که ۷۵ درصد از هزینه‌های آن رایگان و ۲۵ درصد را صاحبان خودرو پرداخت خواهند کرد.

او افزود: در استان قزوین استقبال خوبی از این طرح شده است و سبد سوخت سی ان جی در استان قزوین ۳۸ درصد است و جایگاه نخست را در کشور داریم.

به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، ۵۸ جایگاه سی ان جی در استان فعال و مصرف سی ان جی خودرو‌ها در استان ماهانه، ۱۷ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.