طرح منظومه توانمندسازی ایتام در سیستان‌وبلوچستان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح منظومه توانمندسازی ایتام با همکاری اداره‌کل کمیته امداد استان سمنان در شهرستان‌های محروم سیستان‌وبلوچستان اجرا می‌شود.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: در مذاکرات صورت‌گرفته بین ادارات کل کمیته امداد سمنان و سیستان‌وبلوچستان، مقرر شد تا جهت رفع نیازمندی‌های ایتام سیستان و بلوچستان، اقدامات مشترکی صورت گیرد.

او  افزود: طرح منظومه توانمندسازی ایتام، طرحی است که در قالب آن، ابتدا نیازسنجی خانواده‌های ایتام احصاء می‌شود و سپس بر اساس این نیازسنجی، با همکاری خیّرین سطح کشور و ادارات کل کمیته امداد استان‌های سمنان و سیستان و بلوچستان، اقدام به رفع نیازها می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: این طرح در مرحله اول، بصورت آزمایشی در اداره شهر علی‌اکبر در منطقه سیستان و ادارات بزمان و فنوج در منطقه بلوچستان اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه نیازسنجی خانواده‌های ایتام تا پایان امسال انجام خواهد شد، گفت: نیازهای ایتام در زمینه‌های مختلف اعم از اشتغال، مسکن، فرهنگی، نیازهای ضروری خانواده و سرانه پرداختی مدنظر است و انشاء‌الله با یاری خیران سطح کشور، این نیازها برطرف می‌شود.

عبادی اظهار داشت: تعداد ایتام سیستان‌وبلوچستان رقم بالایی است و سرانه پرداختی این عزیزان نیز در مقایسه با سایر استان‌ها، پایین‌تر است.

او  افزود: طعم فقر در سیستان‌وبلوچستان با همه استان‌ها متفاوت است و عمق فقر نیز آن‌قدر زیاد است که گاهی ما به زعم خودمان همه کارها را خوب انجام داده‌ایم، اما وقتی وارد منطقه می‌شویم، می‌بینیم که رنگ منطقه هنوز تغییری نکرده و مردم هنوز هم در فقر هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه امروز نمی‌توان تنها با تکیه بر اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین کارها را پیش برد و نیاز به یک عزم ملی و اقدامی جهادی داریم، گفت: امیدواریم این جریان یک مقدمه برای اتفاقات خوب بعدی باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار