هشدار برای وقوع طوفان در کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه ای درباره وقوع طوفان در استان کرمان هشدار داد و به مردم توصیه هایی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اداره کل هواشناسی استان کرمان در اطلاعیه ای درباره وقوع طوفان در استان کرمان هشدار سطح زرد را به شرح زیر اعلام کرد:

در این اطلاعیه آمده است وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک از جمعه ۱۵ اسفند در استان کرمان آغاز می شود که با کاهش دما همراه است.

 بیشتر مناطق استان خصوصا غرب، شمال مرکز و برخی مناطق جنوب شرق استان از جمله شهرستانهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، شهربابک، زرند، راور، راین، رابر، انار و زهکلوت تحت تاثیر خواهند بود.

وزش باد نسبتا شدید در بیشتر مناطق استان و اثرات مخرب احتمالی به سازه‌ها و تاسیسات شهری ،خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن و خاک
کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی استان کرمان به استان‌های همجوار احتمال بروز خسارت به گلخانه ها، درختان و دامداری‌های سنتی پیش بینی می شود.

توصیه می شود از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی استان بپرهیزید، تمهیدات لازم برای کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا و سازه‌های در حال ساخت ،کنترل پوشش گلخانه‌ها و نهالستان‌ها انجام شود و دستگاه‌های خدمـت رسان جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار