کاشت نهال به یاد شهدا توسط بانوان خدمت رضوی بابل

بانوان خدمت رضوی بابل در روز درختکاری ۱۲ اصله نهال به یاد شهدا غرس کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمود جعفرزاده مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان بابل گفت:در مراسم امسال به مناسبت ۱۵ اسفند روز درختکاری، ۱۲ نهال که نشان سرسبزی همیشگی، ایستادگی و سرافرازی است به نام ۱۱ شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم و به یادمان تمامی شهدای کشور توسط خادمیاران رضوی کانون بانوان و کانون تخصصی ایثار و شهادت در شهرستان بابل و در منطقه روستای دریکنده کاشته شد.

او افزود: کاشت اولین نهال این مراسم را دختر شهید سید علی اکبر سیدحسین پور انجام داد؛ و دیگر اعضای خانواده شهدا با ذکر صلوات هریک نهالی رابه نشانه اهمیت موضوع فضای سبز و درختکاری بر زمین نشاندن و با ادای احترام پلاک منقوش و مزین به نام آن شهید را بر شاخه‌های آن نهال آویختند.

جعفرزاده گفت: این برنامه با هدف احیای سنت حسنه درخت کاری و به منزله فرهنگ‌سازی مؤثر با حضوربانوان خادمیاروتعدادی از خانواده معظم شهدا منطقه برگزار شد.

او افزود: نهال‌های جوان به دست خاک مهربان سپرده می‌شود تا به درختانی نیرومند و سرسبز بدل شده و گامی هرچند کوچک، اما مؤثر در طراوت هرچه بیشتر ایران اسلامی برداشته شود.

مسئول کانون خدمت رضوی شهرستان بابل گفت: امروزه با صنعتی‌شدن جوامع بشری درختان نقش مهم‌تری در زندگی بشر ایفا می‌کنند، این نعمات الهی از یک سو مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می‌شوند و از سوی دیگر به منزله ریه‌های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار