پیشنهاد ایجاد بازارچه مرزی مشترک ایران و ترکمنستان در مرز سرخس

مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: مدیریت منطقه ویژه اقتصادی سرخس به طرف ترکمنستانی پیشنهاد ایجاد بازارچه مرزی مشترک در این منطقه را داده که در حال بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی حقیقی مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی گفت: تاکنون در مرز سرخس فعالیت بازارچه‌ای انجام نمی‌گرفته است، اما به نظر می‌رسد منطقه ویژه اقتصادی سرخس فضای مناسبی را برای انجام عملیات بازارچه‌ای داشته باشد.

او افزود: ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس وجود دارد که فضایی برای فعالیت ۲ طرف را فراهم کرده و در ۲ طبقه مجزا امکان فعالیت طرف ایرانی و طرف ترکمنستانی در قالب بازارچه مشترک مرزی میسر است.


بیشتر بخوانید


مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران از طریق سفارت به طرف ترکمنستانی اعلام کرده است که برای انجام رویه بازارچه‌ای و تامین تسهیلات مورد نظر برای فعالیت بازرگانان در ۲ طرف مرز سرخس آمادگی کامل دارد.

حقیقی بیان کرد: به طرف ترکمنستانی پیشنهاد شده است که وزارت بازرگانی آن کشور از ساختمان مورد نظر و شرایط فعالیتش بازدید کرده و یک هیات کارشناسی اعزام کند تا راجع به این موضوع مذاکره و گفتگو انجام گیرد.

او تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی قرار است در یک نشست ویدئو کنفرانسی با استاندار ماری (مرکز استان مرو) این موضوع را در کنار سایر موضوعات مطرح کنند تا بتوان کار را پیش برد.

مدیر بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی تاکید کرد: در مجموع در صورت اعلام موافقت طرف ترکمنستانی آماده واگذاری مکان مورد نظر برای فعالیت مشترک بازارچه‌ای در مرز سرخس هستیم.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۱:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
چقدر خوب می شه این بازارچه راه بیافته
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
این کارها واقعا ارزشمنده