نگاهی به گران‌ترین نقل و انتقالات فوتبال چین/ بازیکنان نام آشنایی که به خاطر پول قید حضور در اروپا را زدند

لیگ فوتبال چین در سال‌های اخیر بازیکنان گران قیمتی را به خود دیده است و مدیران باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتبال چین در سال‌های اخیر اقدامات زیادی را برای پیشرفت فوتبال خود انجام داده است و یکی از این اقدامات نیز صرف هزینه‌های زیاد برای جذب بازیکنان و مربیان بزرگ فوتبال اروپا بوده است.

بازیکنانی که بعضی از آن‌ها سال‌های پایانی فوتبال خود را در این تیم ها پشت سر گذاشتند و بعضی‌ها نیز تنها به خاطر پول ترجیح دادند قید حضور در فوتبال اروپا را بزنند و راهی شرق آسیا شوند.

در ادامه به ۹ نقل و انتقال گران قیمت فوتبال چین اشاره خواهیم کرد.

۱. اسکار

این هافبک برزیلی در سال ۲۰۱۶ و هزینه‌ی ۶۰ میلیون یورو از تیم فوتبال چلسی به شانگهای چین پیوست.

۲. هالک

مدیران باشگاه شانگهای چین در سال ۲۰۱۶  و با صرف هزینه ای به مبلغ ۵۵/۸ میلیون یورو؛ هالک برزیلی را از تیم زنیت سن پترزبورگ روسیه خریداری کردند.

۳. الکس تکسیرا

تکسیرا برزیلی نیز در سال ۲۰۱۶ و زمانی که تنها ۲۶ سال سن داشت با هزینه ۵۰ میلیون یورویی از تیم شاختاردونتسک اوکراین به تیم جیانگ سو سونینگ چین پیوست.

۴. پائولینیو

پايولینیو، هافبک گلزن سابق تیم فوتبال بارسلونا بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و با انتقالی به مبلغ ۴۲ میلیون یورو به تیم گوآنژو پیوست.

۵. جکسون مارتینز

این بازیکن کلمبیایی در سال ۲۰۱۵ پس از حضور کوتاه مدت در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید با انتقالی به مبلغ ۴۲ میلیون یورو به تیم گوآنژو گراند پیوست.

۶. کاراسکو

یانیک کاراسکو زمانی که تنها ۲۴ سال سن داشت و می‌تواست در تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا بازی کند در انتقالی عجیب از تیم فوتبال اتلتیکو مادرید و با هزینه‌ای به مبلغ ۳۰ میلیون یورو به تیم فوتبال دالیان پیوست.

۷. آنتونی مودست

مودست فرانسوی در سال ۲۰۱۸ و با هزینه‌ای به مبلغ ۲۹ میلیون یورو از تیم کلن آلمان به باشگاه تیانجین چین پیوست.

۸. رامیرس

رامیرس برزیلی یکی از بازیکنانی بود که مدیران متمول چینی را مجاب کرد تا او را جذب کنند. او در سال ۲۰۱۵ و با مبلغ ۲۸ میلیون یورو از تیم چلسی به تیم جیانگ سو پیوست.

۹. مارکو آرناتوویچ

آرناتوویچ در سال ۲۰۱۹ و با هزینه ای به مبلغ ۲۵ میلیون یورو از لیگ جزیره و تیم فوتبال وستهام به لیگ چین و تیم شانگهای پیوست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار