در آستانه روز جهانی چاقی برگزار می‌شود؛

مسابقه بشقاب سالم به منظور ترویج فرهنگ تغذیه سالم

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسابقه بشقاب سالم به منظور ترویج فرهنگ تغذیه سالم در بین دانش آموزان از طریق شبکه شاد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالرضا نوروزی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار از سوی سازمان جهانی بهداشت به صورت رسمی به موضوع چاقی پرداخته است، گفت: اطلاع رسانی به مردم و جامعه پزشکی در خصوص مضرات چاقی انجام شده است.

او با بیان اینکه ویژه برنامه‌های روز جهانی چاقی با همکاری انجمن تغذیه شعبه مشهد و گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تدارک دیده شده است، افزود: مسابقه آموزشی بشقاب سالم برای دانش آموزان تدارک دیده شده است تا با تغذیه سالم آشنا شوند.


بیشتر بخوانید


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مجموعه‌های نمایشی تغذیه‌ای از طریق شبکه شاد در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، ادامه داد: کلیپ ۲ دقیقه‌ای در خصوص تغذیه سالم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و در نهایت دانش آموزان با تهیه یک بشقاب سالم در مسابقه شرکت می‌کنند.

نوروزی بیان کرد: با همکاری شهرداری مشهد و صدا وسیمای خراسان رضوی سخنرانی‌های آموزشی با حضور اساتید تغذیه تدارک دیده شده است و همه روز از شبکه خراسان رضوی اطلاع رسانی انجام می‌شود، علاوه براین سه وبینار آموزشی نیز با حضور متخصصین تغذیه برگزار می‌شود تا متخصصان تغذیه و پزشکان عمومی نیز آگاهی کافی را در این خصوص پیدا کنند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.