ساخت ۳ سرشاخه گیر در غرب مازندران

سه بند مشبک سرشاخه گیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال در غرب مازندران در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان مازنئدران-نوشهر در آیین آغاز عملبات سومین بند سرشاخه گیر رامسر در منطقه "لیماکش با بیان اینکه سه بند مشبک سرشاخه گیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی امسال در غرب مازندران در حال احداث است، گفت:دو بند سرشاخه گیر در رامسر و یک بندسرشاخه گیر نیز در خیرودکنار نوشهردر حال ساخت است.

او افزود: بند سرشاخه گیر رامسر در منطقه "لیماکش با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به مدت چهار ماه احداث و سال آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

سنگاری با اشاره به اینکه تاکنون ۷ بند سرشاخه گیر بر روی رودخانه‌های وحشی غرب مازندران احداث شد، گفت: بند مشبک سرشاخه گیر پلنگرود رامسر سومین بند در حال احداث این شهرستان است که جلوی سیل‌های احتمالی را خواهد گرفت.

او افزود: ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی امسال به غرب مازندران اختصاص یافت که ۹۰ درصد این اعتبارات در بخش آبخیزداری هزینه خواهد شد.

سنگاری با بیان اینکه ۹۰ درصد حوزه اداره کل نوشهر در منطقه کوهستانی و شیبدار واقع شده است، گفت: ۳۴ رودخانه بزرگ و کوچک از دامنه شمالی البرز سرچشمه گرفته و به دریای خزر می‌ریزد.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر سطح حوزه پلنگرود رامسر را ۳۷۰ هکتار اعلام کرد و افزود:طول این آبراهه سه هزار و ۶۰۰ متر است که همین طول اندک در انتقال سریع سیلاب به پایین دست بسیارموثر است.

سنگاریهمچنین در بخشی از سخنان خود به میزان فرسایش خاک در غرب مازندران اشاره و گفت: متوسط فرسایش خاک در عرصه‌های مرتعی حوزه این اداره کل ۶ تا ۱۱ تن در هکتار در سال تخمین زده می‌شود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.