کرونا در کمین شلوغی‌های پایان سال/ بیش از ۱۸۱ هزار مورد ابتلا در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع، نسبت به خطر تشدید بیماری و افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۶۵۴ هزار و ۴۰۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۷۱۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۴۲ هزار و ۵۷۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۴۸۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۱۸۱هزار و ۱۹۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

ایلامی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۵۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۸۳ اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۲ هزار و ۱۳۹ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ و ویروس جهش یافته موسوم به کرونا انگلیسی در استان خوزستان و همچنین با توجه به میزان بالای سرایت و کُشندگی ناشی از این ویروس خطرناک، از مردم خواست تا از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور مبنی بر ممنوعیت سفر به مناطق دارای وضعیت نارنجی و قرمز در کشور، این هشدار را جدی دانست و از عموم مردم خواست تا همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

ایلامی با بیان اینکه بی توجهی به اصول بهداشتی با خطر افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان همراه است، توصیه کرد تا مردم برای مراقبت از خود و اطرافیان، استفاده مدام از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه در مکان‌های پرتردد و شلوغ را بسیار جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۱۷:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
من‌نمیدونم چجور هست ک‌جلوی رفت و آمد به خوزستان رو منع نمیکنن و نمتونن ی برنامه ای پیاد کنن ک نه خوزستانی نه مردم فارس اصلا تردد تداشته باشن یادمه پیک سوم استان فارس ک هم کشته هم مبتلای بسیار وحشتناکی داشتیم بعد از آلوده شدن ای استان خوزستان شد خب در ای استانو ببندین تا مردم ب فنا نرن. تازه اعلام آماده باشم‌میکنین ؟ واقعا مرحبا
آخرین اخبار