در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

وزارت ارشاد کاغذ دولتی در اختیار تولیدکنندگان لوازم التحریر قرار نمی‌دهد

رمضان پور گفت: قیمت کاغذ در دو هفته اخیر ۶۰ درصد نسبت به تیرماه سال جاری افزایش یافته است.

مجتبی رمضان پور، تولید کننده لوازم التحریر در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعیت تولید نوشت افزار گفت: از سال گذشته که با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه شدیم، بحث فروش نوشت افزار نسبت به قبل ضعیف‌تر شد. می‌توان گفت به طور میانگین ۶۰ درصد میزان خرید آن کاهش یافت. در شرایط کنونی که زمان فروش لوازم التحریر نیست، میزان خرید آن به صفر رسیده است.


بیشتربخوانید



وی افزود: گرانی کاغذ به خصوص در دو هفته اخیر روی تولید لوازم التحریر تاثیر گذاشت. قیمت کاغذ در این مدت ۶۰ درصد نسبت به تیرماه سال جاری افزایش یافت. در این مدت وضعیت بازار لوازم التحریر بسیار بد است و تمام کارگاه‌های تولید آن تعطیل هستند، چون میزان مصرف در کشور کاهش یافته است. در این مدت با عرضه زیاد و تقاضای کم در بازار نوشت افزار روبه رو بودیم. همچنین شیوع بیماری کرونا و گرانی کاغذ باعث شد کسب و کار لوازم التحریر رونق قبل را نداشته باشد.

این تولید کننده لوازم التحریر ادامه داد: برای حمایت از تولید لوازم التحریر  باید با اعطای کاغذ به تولید کننده این محصولات فرهنگی از آن‌ها حمایت کرد. از سوی دیگر استفاده از کالای ایرانی را در مدارس رواج داد. در حال حاضر تولید کننده کاغذ را با قیمت آن در بازار آزاد تهیه می‌کند و کاغذ دولتی به نوشت افزار تعلق نمی‌گیرد. رایزنی‌های زیادی در اینباره با وزارت ارشاد داشتیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

وزارت ارشاد کاغذ دولتی در اختیار تولیدکنندگان لوازم التحریر قرار نمی‌دهد

رمضان پور بیان کرد: همیشه بحث ما همین بود که وزارت ارشاد کاغذ را با نرخ دولتی در اختیار تولیدکنندگان نوشت افزار قرار دهد. کاغذ دولتی به انتشار روزنامه و کتاب اختصاص می‌یابد در حالی که ۵ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند؛ اما این کاغذ در اختیار تولید کنندگان لوازم التحریر که تمام مردم مصرف کننده آن هستند قرار نمی‌گیرد. وزارت ارشاد هم تاکنون در زمینه اعطای کاغذ به تولیدکنندگان لوازم التحریر هیچ مساعدتی نکرده  و یارانه کاغذ به آ ها تعلق نمی‌گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: لوازم التحریر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار