جشنواره "تامین اجتماعی و رسانه" در قم برگزار می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی قم جزئیات برگزاری جشنواره استانی "تامین اجتماعی و رسانه" را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی قم ،علی‌اصغر دادخواه ،مدیرکل تامین اجتماعی قم اظهار کرد: نخستین جشنواره استانی "تامین اجتماعی و رسانه" در قم با محوریت خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ و حذف دفترچه‌های درمانی در رشته‌های مختلف رسانه‌ای برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: رشته‌های این جشنواره شامل خبر، تیتر، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش خبری و تحلیلی، عکس خبری، گزارش تصویری، طرح و کاریکاتور، طنز مکتوب، نقد و نظر برگزار می‌شود که هر یک از متقاضیان می‌توانند در دو رشته شرکت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم ادامه داد: گزارش خبری و ویژه خبری، مستند خبری و غیر خبری، مصاحبه زنده یا ضبط شده از دیگر رشته‌های جشنواره ویژه رادیو و تلویزیون مرکز استان و موشن‌گرافی، پادکست و شبکه‌های اجتماعی ویژه رسانه‌های مجازی است.

دادخواه با بیان این که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره با شماره تلفن ۳۷۷۰۷۷۸۸ تماس حاصل کنند اضافه کرد: آثاری می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند که در محدوده زمانی اول آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۰ در مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، شبکه استانی و رادیو منتشر شده باشند.

او با اشاره به شعار این جشنواره مبنی بر "تأمین‌اجتماعی الکترونیک، گامی بلند در راستای تحقق دولت الکترونیک" بیان کرد: هدف این جشنواره این است که با بهره‌گیری از دانش و تجربه فعالان حوزه رسانه و تامین اجتماعی آثار رسانه‌ای در زمینه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی را توسعه داده و بررسی کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم شفاف‌سازی بهتر و بیشتر خدمات فراگیر سازمان تامین اجتماعی در جامعه، افزایش ارتباط مطلوب رسانه‌ها با این سازمان به عنوان پل ارتباطی میان مردم و نهاد‌های مختلف و قدردانی از جایگاه حساس اصحاب رسانه استان قم را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: از تمام فعالان عرصه رسانه استان قم دعوت به عمل می‌آید که آثار خود پیرامون "خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی در طرح ۳۰۷۰ و حذف دفترچه‌های درمانی" که محور این جشنواره استانی قم است را تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دادخواه تصریح کرد: طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی از نیمه آبان ماه امسال به منظور ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری در جهت کاهش مراجعه ‌های حضوری به شعب کارگزاری‌های مختلف این سازمان افتتاح شد که حدود ۷۰ میلیون مراجعه را از مجموع مراجعه‌ها کاهش می‌دهد.

او ارسال پستی آثار به دبیرخانه جشنواره را تنها راه پذیرش آثار از سوی دبیرخانه دانست و گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره باید اصل آثار خود یا لوح فشرده حاوی آن را به همراه مشخصات خود به دبیرخانه جشنواره به نشانی پستی قم، خیابان شهید لواسانی (ساحلی)، روبروی پل شهید رجایی، ساختمان اداره کل تامین اجتماعی استان قم، اداره روابط عمومی و امور فرهنگی ارسال کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با بیان این که عکاسان، طراحان و کاریکاتوریست‌ها باید علاوه بر ارسال نسخه انتشار یافته اثر، لوح فشرده آثار را نیز با فرمت JPEG به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باید در قالب لوح فشرده همراه با درج مشخصات کامل اثر تولیدی و تولیدکنندگان آن و همچنین تاریخ دقیق پخش و نام شبکه به دبیرخانه ارسال شوند.

دادخواه وجود لوگوی شبکه تلویزیونی در آثار تلویزیونی ارسالی به دبیرخانه را ضروری برشمرد و اضافه کرد: آثار مکتوبی که به نام اصلی صاحب اثر نیست نیز باید به تایید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد.

او تصریح کرد: از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۱ اثر برگزیده و معرفی می‌شوند و از صاحبان آن تجلیل می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم عنوان کرد: اختتامیه نخستین دوره جشنواره استانی تامین اجتماعی و رسانه قم در تیر ماه سال ۱۴۰۰ هم زمان با هفته تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار