استاندار آذربایجان شرقی:

۳۰ میلیون نفر از جمعیت جامعه در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۳۰ میلیون نفر از جمعیت جامعه در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند گفت: دقیقا این جمعیت درگیر مسائل تحصیلی، اشتغال، ازدواج و گذران اوقات فراغت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی  گفت:پدیده‌هایی نظیر خانه‌های مجردی، ازدواج سفید و پارتنر‌ها واژه‌های جدیدی هستند که وارد ادبیات شده اند و باید بطور جدی مدیریت شود.

اوافزود:بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق نیز نشان می‌دهد که آموزش‌های رسمی و غیر رسمی ناکافی است و افزایش توقعات و انتظارات بعد از ازدواج نیز مزید این علت می‌شود.

اویادآور شد:افزایش خشونت در جامعه همراه با مسائل پنهان بیماری کرونا از جمله افت تحصیلی، افزایش آمار افسردگی و استرس و مدیریت نشدن بغض‌های پنهان مسائلی است که کار را سخت کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت:هر چند نرخ بیکاری در استان به سبب وجود فرصت‌های شغلی و مهاجر فرصت بودن استان، از متوسط کشوری پایین است، اما باز یکی از دغدغه‌های اصلی در استان مدیریت افراد جویای کار است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه امکان ایجاد اشتغال رسمی برای همه افراد جویای کار وجود ندارد گفت: اگر آموزش‌های کارآفرینی را جدی بگیریم فارغ التحصیلان می‌توانند به اندازه کافی توانمند داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار