فعالان صنایع دستی اصفهان راهی زندان شدند

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: برخی از تولیدکنندگان صنایع دستی در اصفهان به دلیل نداشتن توانایی در پرداخت بدهی‌ها راهی زندان شده‌اند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس شیردل رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: مدت‌هاست مسئولان بازار صنایع دستی را رها کرده‌اند، در بحران شیوع کرونا هیچ حمایتی از تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی در استان اصفهان انجام نشده است.

او ادامه داد: بخش قابل توجهی از صنایع دستی اصفهان بر پایه مس ساخته می‌شود، اما این محصول افزایش قیمت قابل توجهی را داشته است.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی با افزایش روز افزون قیمت مواد اولیه تولید صنایع دستی مواجه هستند که این موضوع در کشور و به ویژه در اصفهان هنرمندان را با چالش جدی مواجه کرده است.

شیردل عنوان کرد: قیمت مس در کشور تا قبل از شیوع کرونا هر کیلو ۸۵ هزار تومان بود، اما در حال حاضر این قیمت به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که این افزایش قیمت چالش مهمی برای هنرمندان این عرصه است.

او ادامه داد: معدن مس در داخل کشور موجود است و برای تامین آن مشکلی نداریم از همین رو افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی قیمت مس توجیهی ندارد.

رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان صنایع دستی به دلیل نداشتن توانایی در پرداخت بدهی‌ها راهی زندان شده‌اند چرا که نوسانات نرخ ارز در کشور به ویژه به تولیدکنندگان خرد این محصولات در استان اصفهان آسیب جدی وارد کرده است.

شیردل افزود: نبود بازار فروش صنایع دستی منجر به کسادی در فروش محصولات و همچنین ورشکستگی تولید کنندگان صنایع دستی در اصفهان شده است البته در این زمینه رایزنی‌هایی را با اتاق بازرگانی و استانداری اصفهان برای رفع مشکل این افراد داشته‌ایم.

او در پایان اضافه کرد: هنوز در خارج از کشور هیچ نمایشگاه و یا فروشگاهی ویژه فروش صنایع دستی اصفهان وجود ندارد و همه حرف‌های مسئولان در این راستا در حد شعار بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
واقعااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!