۱۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با راه اندازی ۶ سایت، ۱۷ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در ادامه طرح‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستا‌های استان، با راه اندازی ۶ سایت، امکان استفاده اهالی ۱۷ روستا از خدمات الکترونیکی به خصوص اینترنت پرسرعت، آموزش و بانکداری الکترونیک فراهم شد.

او افزود: با اجرای این سایت‌ها در روستا‌های گلگنج، کره و باراز شهرستان قائنات، رومه شهرستان نهبندان، چاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان سربیشه و زارگز شهرستان درمیان، جمعیتی حدود ۱۵۰۰ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

بهی بیان کرد: اجرای این سایت‌ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و تلاش ما این است تا قبل از پایان دولت شاهد اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی همچنین ضمن اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه همراه روستایی توسط این اداره کل، تصریح کرد: اخیرا با نصب یک سایت همراه در روستای افکشت، اهالی این روستا و روستای فریز با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ خانوار از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شدند.

او اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ با اجرای ۴۰ سایت جدید همراه، ۸۶ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.