پمپئو: ایران تهدیدی برای امنیت خاورمیانه است/ برجام یک شرارت و هیولا بود

وزیر خارجه پیشین آمریکا توافق برجام میان ایران و قدرت‌های بزرگ را شرارت توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه صهیونیستی آی ۲۴ نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

بر این اساس، پمپئو گفت: ایران تهدیدی برای امنیت و ثبات خاورمیانه است و من نسبت به هر گونه مذاکره و توافق جدید با تهران هشدار می‌دهم. توافق برجام یک شرارت و هیولا بود.

وی افزود: ما در دولت ترامپ اقدام به اعمال کارزار فشار حداکثری علیه ایران کردیم. ما موفق شدیم تهران را منزوی کنیم و این انزوا علیه یک کشور در طول تاریخ بی سابقه بوده است. ائتلاف بزرگی از کشور‌ها در دولت ترامپ ایجاد شد که ایران را تهدید اصلی برای ثبات و امنیت خاورمیانه تلقی می‌کرد.

وزیر خارجه پیشین آمریکا تاکید کرد: من از اینکه تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) برای احیای توافق هسته‌ای ایران تلاش می‌کنند متاسفم. برجام هیولایی است که به تهران اجازه می‌دهد برنامه‌های جاه طلبانه هسته‌ای خود را ادامه دهد.

پمپئو در ادامه با اشاره به توافق سازش میان کشور‌های عربی و رژیم صهیونیستی گفت: ما در دولت ترامپ روند عادی سازی روابط کشور‌های عربی را با اسراییل تسهیل کردیم. امیدوارم دولت بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مسیر عادی سازی روابط سایر کشور‌ها با اسراییل را هموار کند.

حمله پمپئو به توافق هسته‌ای ایران و نیز حمایت بی، چون و چرای وی از رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که از وی به عنوان یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دوره بعدی یاد می‌شود. کارزار‌های انتخاباتی در آمریکا بسیار پرهزینه است و لابی‌های صهیونیستی مانند آیپک یکی از حامیان اصلی نامزد‌های انتخاباتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار