سازمان ملل: احتمالاً کودتا در میانمار منجر به جنایت علیه بشریت شده است

گزارشگر سازمان ملل متحد از احتمال وقوع جنایت علیه بشریت از سوی نظامیان کودتاگر در میانمار خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، توماس اندروز، کارشناس مستقل سازمان ملل متحد در امور میانمار روز پنجشنبه شورای نظامی حاکم بر این کشور را به ”ارتکاب احتمالی جنایت علیه بشریت“ از زمانی که قدرت را به دست گرفته اند، متهم کرد.

بر این اساس، گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد بیش از پیش اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد ارتش و فرماندهان بلند پایه آن احتمالا جنایت علیه بشریت از جمله قتل، ناپدید شدن افراد، آزار و اذیت، شکنجه و حبس با نقض قوانین اساسی حقوق بین الملل مرتکب می‌شوند.

وی معتقد است نیرو‌های امنیتی تا امروز ۷۰ نفر را در سرکوب خشونت آمیز تظاهرکنندگانی که خواستار بازگشت دموکراسی به کشور بوده اند را کشته اند.

میانمار از تاریخ اول فوریه و زمانی که ارتش این کشور قدرت را طی کودتای در دست گرفت، در ناامنی و آشوب فرو رفت. به‌دنبال این کودتا، آنگ سان سوچی به همراه شماری دیگر از مقامات سیاسی بازداشت شدند. پس از اعلام این خبر، ارتش میانمار در اطلاعیه‌ای، وضعیت اضطراری اعلام کرد و اداره کشور را به ‌مدت یک سال در دست گرفت. بنابر اعلام ارتش میانمار، قدرت به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش، منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری آنگ سان سوچی در آبان ماه توانسته بود با کسب ۸۳ درصد از آرا در انتخابات پارلمانی به پیروزی برسد. ارتش میانمار برگزارکنندگان انتخابات را به تقلب متهم کرده و خواستار تعویق گشایش دوره جدید پارلمان شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
این خانم سوچی و اون نخست وزیر پیشین اسرائیل نواخیم بگین رسما آدمکش هایی بودند که جایزه صلح نوبل گرفتند:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
چه دنیای کثیفی
این همه مسلمان قتل عام شدند جنایت علیه بشریت نبود؟ حالا یکی از قدرت کنار رفته شد جنایت علیه بشریت
هر چند ارتش این کشور هم در تمام این جنایات سهیم بود ولی فرقش این بود که کشتن مسلمانان جنایت علیه بشریت نبود
Iran (Islamic Republic of)
بچه دِه
۰۹:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
آنگ سان سوچی ، مسلمانان روهینگیا در استان راخین ، میانمار را قتل عام کرد. و مورد غضب خداوند قرار گرفت
زنده باد فرمانده کل ارتش جناب مین انگ هلینگ ، که امد و این جنایت کار را از قدرت کنار گذاشت امیدوارم این زن متقلب و ضد اسلام، بابت حمایت از جنایت علیه مسلمانان روهینگیا انجام داد اعدام کنند
آخرین اخبار