نساجی ترک عادت نمی‌کند؛

به جا مانده‌های یک برد پر دردسر!

نساجی قائمشهر در اولین دیدار خود در جام حذفی توانست در ضربات پنالتی سایپا را از پیش رو بردارد و به مرحله بعد صعود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فصل جدید جام حذفی فوتبال دیروز پنج شنبه با انجام چند دیدار رسماً اغاز شد و در یکی از دیدار‌ها نساجی به دیدار یک تیم لیگ برتری یعنی سایپا رفت.

دیدار دو تیم در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در ۹۰ دقیقه و دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای در نهایت بدون گل به پایان رسید و هرچقدر دیدار دو تیم کم موقعیت و در بعضی دقایق سرد بود، اما در ضربات پنالتی شرایط حساس شد و این پنالتی یازدهم و ضربه گلر‌ها بود که سرنوشت تیم صعود کننده را مشخص کرد.

با پیروزی نساجی بسیاری از اعضای کادر فنی و مدیریتی و هواداران تیم اشک شادی ریختند و سر از پا نمی‌شناختند، اما از لا به لای این پیروزی می‌شد نکات سیاه و سفید زیادی بیرون کشید:

۱-نساجی بعد از پیروزی در هفته چهارم مقابل نفت مسجد سلیمان، بالاخره بعد از ۱۰۰ روز توانست به یک برد روحیه بخش هرچند در خارج از لیگ برتر دست پیدا کند.

۲-ساکت الهامی سومین مربی این فصل نساجی که طعم چنین پیروزی را در فینال جام حذفی مقابل استقلال چشیده بود، اولین تجربه اش روی نیمکت نساجی با خوش شانسی همراه بود و پیروز شد، بازی که در آن توانست به طور جدی بازیکنان خود را با تاکتیک مدنظرش محک بزند.

۳-علی آل کثیر که در پیشانی خط حمله تیم به میدان می‌رود، تا به اینجا نشان داده نه فرقی با مهرداد بایرامی دارد و نه جایگزین خوبی برای محمد مهدی نظری بوده و چه بسا با بازگشت کریم اسلامی او هم به نیمکت تبعید شود. نساجی برای بقا در لیگ برتر نیاز به یک مهاجم زهردار و قدرتمند دارد که عملکرد آل کثیر نشان می‌دهد خیلی با آن فاصله دارد. او در ضیافت پنالتی‌ها هم نتوانست دروازه حریف را باز کند.

۴-نساجی باز هم ترک عادت نکرد و در جریان بازی نتوانست برنده باشد، درحالیکه شاید در ۱۳ هفته باقیمانده تساوی مقابل تیم‌های همسایه پایین جدول آن هم در خانه، دیگر جای جبران باقی نگذارد.

۵-کسب پیروزی در جام حذفی برای تیمی که در ۱۳ دیدار اخیر خود، ۱۰تای آن را واگذار کرده و مدت هاست شادی را به خودش ندیده بود، حتی در مقابل تیمی از دسته پایین‌تر هم می‌توانست شیرین باشد، چون می‌تواند نقطه عطفی برای بازگشت روحیه و انرژی به تیم باشد.

۶-قرمز‌ها دقیقا ۵ روز دیگر دوباره در همین ورزشگاه با همین رقیب امروز شان این بار در لیگ برتر باید بازی کنند، یکی از دیدار‌هایی که برای نساجی حکم مرگ و زندگی دارد. نساجی فقط ۶ بازی خانگی دیگر دارد که سه تای آن مقابل سه تیم مدعی سپاهان، استقلال و فولاد است.

۷-فاصله نساجی با تیم‌های رقیب خود در پایین جدول روز به روز بیشتر می‌شود، در حال حاضر نفت مسجد سلیمان ۲۰ امتیازی دوازدهم، سایپا ۱۸ امتیاز دارد و سیزدهم و ذوب آهن که با سرمربی جدیدش اوج گرفته با ۱۴ امتیاز، چهاردهم است. این یعنی دیگر فرصت امتیاز دادن به رقبا به پایان رسیده و برای سه امتیاز باید بیشتر تلاش کرد.

۸-نساجی یکی از تیم‌هایی بود که در طول فصل مصدومیت‌های زیادی گریبان تیمش را گرفت که بسیاری دلیل اصلی آن را چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی می‌دانند. حالا باید دید یک بازی ۱۲۰دقیقه‌ای پر فشار روی همین چمن چه به روزگار بازیکنان این تیم خواهد آورد!

۹-نماینده مازندران در مالکیت توپ تا حدودی نسبت به سایپا عملکرد بهتری داشت، اما نکته ناامید کننده ماجرا این بود که باز هم در خلق موقعیت ناتوان بود و بازیکنان نساجی در کل بازی، فقط دو شوت در چارچوب زدند.

۱۰-شاید یکی از اتفاقات امیدوار کننده دیدار مقابل سایپا، درخشش بسیار چشمگیر رضا جلالی راد دروازبان جدید قرمز‌ها بود، دروازبانی که هم در جریان بازی چندین بار دروازه تیمش را با عکس العمل‌های خود نجات داد و هم در ضربات پنالتی توانایی هایش را به رخ کشید. شاید بسیاری از هواداران با خود گفتند کاش این دروازبان از همان آغاز فصل در درون دروازه می‌ایستاد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار