۷ هزار بسته غذایی به مناسبت عید مبعث بین محرومان خراسان شمالی توزیع شد

رزمایش زکات مواسات و همدلی هم‌زمان با روز عید مبعث به‌منظور توزیع ۷ هزار بسته غذایی در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی در این رزمایش بابیان اینکه بسته‌های غذایی از محل برکات زکات مستحبی تهیه‌شده است، افزود: با توجه به ظرفیت هر شهرستان این هدف‌گذاری انجام‌گرفته است.


بیشتر بخوانید 


الهی راد گفت : از مجموع بسته‌های پیش‌بینی‌شده ۵۰۰ بسته معیشتی در شهرستان اسفراین، ۷۰۰ بسته در شهرستان جاجرم، ۶۰۰ بسته در شهرستان شیروان، هزار و ۳۵۰ بسته در مانه و سملقان، هزار بسته در راز، ۷۰۰ بسته در شهرستان فاروج،۵۰۰ بسته در شهرستان گرمه، ۲۲۰ بسته در لوجلی، ۲۰۰ بسته در صفی‌آباد، ۴۵۰ بسته در جرگلان و بیش از هزار بسته نیز در شهرستان بجنورد توزیع می‌شود.

او گفت : این بسته‌ها شامل یک کیسه برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، حبوبات، ماکارونی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان است.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی توجه به توانمندسازی خانواده‌ها را یکی از اقدامات اساسی برشمرد و تأکید کرد: در حوزه توانمندسازی تاکنون اقدامات ویژه‌ای در بحث گازرسانی و ساخت مسکن و فضای بهداشتی نیازمندان و توسعه اشتغال محرومان انجام‌شده است.

او افزود: در حوزه درآمد‌های مردمی و مشارکت مردمی نیز مردم نوع‌دوست استان علی‌رغم مشکلات مالی که دارند همیشه در کنار کمیته امداد در یاری‌رسانی به محرومان حضوری فعال داشته‌اند و هم‌اکنون در پرداخت صدقات جایگاه دوم کشوری را از آن خوددارند.

او در ادامه به برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از طرح پویش ایران مهربان و توجه به ایتام استان اشاره کرد و ادامه داد: استان خراسان شمالی در این پویش جایگاه ششم استان را از آن خود دارد.

الهی راد ادامه داد: با هماهنگی سپاه و بسیج هدف‌گذاری جذب ۱۲ هزار حامی از اقشار مختلف بسیجی تا ۲۱ ماه رمضان و ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) برنامه‌ریزی‌شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.