لایروبی انهار و رودخانه‌های گیلان برای جلوگیری از هدر رفت آب

۲۳۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های گیلان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و تامین آب زراعی کشاورزان لایروبی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان  گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های  استان با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و تامین آب زراعی کشاورزان لایروبی شده است.

او افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی گیلان که منجر به رویش سریع علف‌های هرز در رودخانه‌ها و انهار می‌شود و نیز به علت وقوع سیلاب‌های متعدد در طول سال که باعث رسوب گذاری انهار و رودخانه‌ها می‌شود، هر ساله برای آماده سازی انتقال آب به مزارع تحت پوشش لایروبی امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: در همین راستا شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اوایل بهمن ماه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اقدام به برنامه ریزی برای لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در سطح استان کرد و تلاش‌ها بر آن است تا قبل از شروع فصل آبیاری کار لایروبی انهار مابقی مسیل‌های باقی مانده نیز به انجام برسد.

خرمی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که بیشتر آب مورد نیاز این اراضی از سوی آب منطقه‌ای تامین می‌شود، از کشاورزان خواست برای لایروبی انهار بین مزارع اقدام کنند، زیرا این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.