تماس دبیرکل سازمان ملل با وزیر خارجه عمان در خصوص آتش بس یمن

آنتونیو گوترش و بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در خصوص آتش بس یمن و بحران این کشور تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه تایمز عمان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در خصوص تازه‌ترین تحولات در ارتباط با بحران یمن و نیز تلاش‌ها برای توقف جنگ و آتش بس در این کشور به بحث و تبادل نظر نشستند.

خبرگزاری عمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: جناب آقای بدرالدین بوسعیدی، وزیر خارجه تماسی را از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد دریافت کرد که در طی آن دو طرف در خصوص تحولات مرتبط با بحران یمن و تلاش‌های صورت گرفته در خصوص توقف جنگ و عملیات نظامی در این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است: دو طرف در خصوص راه‌های مسالمت آمیز میان طرف‌های مختلف (این درگیری) به منظور پایان درگیری‌ها بحث و تبادل نظر کردند. درطول این تماس همچنین اهمیت نقش «مارتین گریفیث» فرستاده دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن مورد تأکید قرار گرفت و از تلاش‌های او در توقف جنگ و احیای مذاکرات سیاسی به شیوه‌ای که خواسته‌های ملت یمن را به منظور به دست آوردن امنیت و ثبات پاسخ گوید، حمایت شد.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک در یمن تاکید کرده بود شروط طرح پیشنهادی آمریکا برای حل اوضاع یمن، ظالمانه است.

این منبع آگاه دیپلماتیک یمنی گفت: طرح آمریکا برای حل اوضاع یمن شامل ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی بین دولت منصور هادی (رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن) و دولت صنعا با نظارت مستقیم نمایندگان آمریکا و سازمان ملل در امور یمن است.

به گفته این منبع دیپلماتیک، مهم‌ترین موضوعاتی که آمریکا در پیشنهاد خود برای حل اوضاع یمن بر آن‌ها تاکید دارد، آتش بس، بازگشایی بندر الحدیده و ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی یمن می‌شود.

این منبع افزود: طرح آمریکا بر بازگشایی مشروط فرودگاه صنعا تاکید می‌کند؛ به طوری که در واقع محدودیت‌ها علیه این فرودگاه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار