ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در نمین/ مرکز دفن زباله در عنبران ایجاد می‌شود

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین گفت: نخاله‌های ساختمانی در شهرستان ساماندهی و مرکز دفن جدید در شهر عنبران ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر قنبری، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین گفت: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع آوری زباله‌های شهری و پزشکی و پایش محل‌های دفن پسماند و نخاله‌های ساختمانی بصورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌گیرد.

او با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی خواستار انجام برنامه‌های پاک سازی در مسیر‌های مواصلاتی و مناطق گردشگری شهرستان شد.

فرماندار شهرستان نمین نیز افزود: هرگونه رفتار غیرمتعارف در خصوص دفع پسماند و رهاسازی فاضلاب باید جدی گرفته شده و با خاطیان که اقدام به تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر‌ها و حریم روستا‌ها می‌کنند برخورد شود.

ناصری ضمن اشاره به اجتناب ناپذیر بودن تولید پساب و پسماند در شهرک صنعتی شماره ۲، خواستار مدیریت صحیح و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی شد.

او با اشاره به خطرات دفن غیراصولی پسماند، بر انجام مطالعات و ارزیابی‌های لازم جهت ایجاد سایت جدید دفن بهداشتی زباله در حوالی شهر عنبران تاکید کرد.

فرماندار نمین همچنین بر لزوم تمرکز بیشتر اعضا به موضوع آموزش و فرهنگ سازی تاکید و خواستار نهادینه شدن فرهنگ تفکیک از مبداء در سطح شهرستان شد و افزود: باید از توان بخش خصوصی در جمع آوری پسماند‌های خشک در شهر نمین، به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.