رئیس قوه قضاییه در مازندران:

رکود کارخانه نساجی مازندران رنج آور است

رئیس قوه قضاییه در بازدید از کارخانه شماره ۳ نساجی مازندران گفت: رکود این کارخانه رنج آور است و تا دو ماه و نیم آینده تکلیف مالکیت کارخانه باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به مازندران، به صورت کاملا" سرزده از کارخانه شماره ۳ نساجی مازندران واقع در جاده نظامی قائم شهر بازدید و پای درد و دل‌های مدیران و کارگران این کارخانه نشست.

او با ابراز امیدواری نسبت به رونق گرفتن صنعت نساجی در کشور، گفت: رکود کارخانه نساجی مازندران که ظرفیت اشتغالزایی برای ۶ هزار نفر را دارد و به علل مختلف هم اکنون با کمترین ظرفیت مشغول به فعالیت است برای ما رنج آور است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: اینکه ببینیم رهبر معظم انقلاب همواره بر رونق و جهش تولید تاکید دارند و جوانان ما هم آماده کار و تلاش هستند، اما زمینه کار برای آنان فراهم نیست، واقعا انسان را غصه دار می‌کند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اینکه کارخانه نساجی مازندران روزی صادر کننده انواع پارچه به کشور‌های اروپایی بوده و کارگران زیادی از مازندران و دیگر استان‌ها در آن مشغول به کار بودند و الان با کمترین ظرفیت فعال است اصلا پذیرفتنی نیست.

ضرب الاجل دو و نیم ماهه رئیس قوه قضاییه برای تعیین تکلیف مالکیت کارخانه نساجی مازندران در هیات داوری

رئیس قوه قضاییه در جمع کارگران این کارخانه گفت: کارخانه نساجی قائمشهر در سال ۸۸ واگذار شد و متاسفانه فردی که این کارخانه به او واگذار شد، نتوانست به تعهد خود مبنی بر اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر و افزایش تولید در کارخانه عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: اصلی‌ترین و بزرگترین سرمایه این کارخانه، شما نیرو‌های پرتلاش و فنی آن هستید و علاوه بر این، تجهیزات و ماشین آلاتی که در این کارخانه وجود دارد سرمایه‌های ارزشمندی محسوب می‌شوند که جایز نیست بدون بهره برداری باقی بمانند.

او ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، خوشبختانه بخشی از کارخانه نساجی قائمشهر راه اندازی شد و بخش دیگر نیز در مسیر بهره برداری قرار دارد و بنا بر آن شده است که ظرف حداکثر ۵ ماه آینده، باید خط تولید جدید نساجی قائمشهر راه اندازی شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: ظرف دو ماه و نیم آینده هیئت داوری باید وضعیت این کارخانه را به لحاظ مالکیت مشخص کند و ما در این زمینه تاکیدات لازم را انجام داده ایم و مسئولان قضایی نیز پیگیری‌های مربوطه را در این خصوص انجام خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: از استاندار مازندران خواسته ایم ظرف مدت کوتاهی با رایزنی و تعامل با بانک عامل، موضوع تعیین تکلیف وام کارگری مرتبط با نیرو‌های کارخانه نساجی قائمشهر را منطبق با مقررات و قوانین موجود برنامه ریزی کند تا مشکل کارگران حل شود.

رئیس قوه قضاییه با قددرانی از مدیریت خوب کارخانه نساجی قائمشهر که علی‌رغم وجود مشکلات حقوقی اجازه توقف کار تولید در این واحد را نداد ادامه داد: مردم مازندران انسان‌هایی اهل کار، تلاش و مجاهدت هستند و این موضوع را در دوران دفاع مقدس در قالب لشکر ۲۵ کربلا به نمایش گذاشتند و ان‌شاالله کارخانه نساجی قائمشهر نیز با همت و پشتکاری همین مردم به مانند نگینی خواهد درخشید.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.