ادعای پمپئو: بازگشت به برجام، امنیت آمریکا، اسرائیل و خاورمیانه را کمتر می‌کند

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعی شد ورود دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای ایران، امنیت خاورمیانه را کمتر می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا امروز، یکشنبه در سخنانی مدعی شد ورود دوباره آمریکا به توافق هسته‌ای امنیت خاورمیانه را پایین‌تر می‌آورد.

پمپئو در مصاحبه‌ای رادیویی با کانال «WABC» با «جان کاتسیماتیدیس» در سخنانی از اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در برابر ایران دفاع کرد و مدعی شد آمریکا به سبب این اقدامات پیشرفت کرده است.

او گفت: در صورتی که دولت به توافق بسیار بدی که ما با ایران در زمان حضور اوباما داشتیم، بازگردد، امنیت آمریکا کمتر خواهد شد. امنیت اسرائیل پایین می‌آید و امنیت خاورمیانه نیز کم می‌شود؛ همچنانکه تمام ثبات منطقه کمتر می‌شود.

او البته در ادامه مدعی شد دولت آمریکا قادر نبوده تا توافقی را بدست آورد که مانع ایران از داشتن یک سلاح هسته‌ای شود.
مایک پمپئو در این مصاحبه گفت: ایرانی‌ها متوجه قدرت هستند. آن‌ها زور را می‌فهمند. آن‌ها متوجه راه حل هستند. ما این را نشان دادیم و به انجام رساندیم.

وزیر خارجه سابق آمریکا در ادامه ادعا‌های خود افزود: ما نتوانستیم تمامی راه‌هایی را که آرزو داشتیم، بدست آوریم تا ایران وارد قراردادی شود که آن‌ها را از داشتن سلاح هسته‌ای باز دارد؛ اما پیشرفت‌هایی داشتیم.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهورسابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق هسته‌ای که در دوران اوباما با ایران بسته شده بود و به نام «برنامه جامع اقدام مشترک» یا به اختصار برجام نامیده می‌شد، به شکلی یکجانبه تحریم‌های شدیدی را بر کشورمان اعمال کرد.

این در حالی است که پس از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ و روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شد در صورتی که ایران به محدودیت‌های خود در خصوص ذخیره و غنی سازی اورانیوم بازگردد، آمریکا نیز بار دیگر به برجام ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
پمپئو ملعون منظورت از امنیت خاور میانه غارتگریهای آمریکایهای تروریست تروریست پرور و صهیونیستهای اشغالگر است که جلوش تا حدودی گرفته خواهد شد .!!!
آخرین اخبار