شرایط برپایی انتخابات سالم در البرز فراهم است

رئیس کل دادگستری البرز گفت: برگزاری انتخابات سالم و صیانت از آراء مردم، از سیاست‌ها و راهبردهای اساسی دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با حضور در سایت ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر شهرستان کرج در فرمانداری این شهرستان گفت: برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده هستیم و زمینه‌های برگزاری انتخابات سالم، قانونمند و باشکوه در البرز فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری البرز در این بازدید با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در کلیه حوزه‌های قضایی استان افزود: شعب ویژة رسیدگی به این جرایم نیز تعیین و ابلاغ قضات صادر شده است تا به تخلفات و جرایم انتخاباتی در محاکم قضایی استان در اسرع وقت رسیدگی شود.

 فاضلی هریکندی گفت: دادگستری استان این آمادگی را دارد تا گزارشات مردمی را از طریق مراجعه حضوری به دبیرخانه ستاد یا با استفاده از سامانه سجام (سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه) به نشانی sajam.scpd.ir بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کند.

او با بیان این که پس از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی در تبلیغات فیزیکی و حضوری نامزد‌ها فراهم شده است، به فرصت‌های فضای مجازی برای تبلیغات کم‌هزینه و حداکثری اشاره و افزود: نامزد‌ها حتماً دقت کنند که چارچوب‌های قانونی را در فضای مجازی رعایت کرده و از اقدامات تخریبی، سیاه نمایی یا تهمت در این فضا خودداری کنند؛ رصد این فضا توسط دادگستری استان آغاز شده و دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی نیز مکلف شده‌اند هرگونه اقدام غیرقانونی را به دستگاه قضایی استان اعلام کنند.

فاضلی هریکندی خط قرمز دادگستری استان را استفاده از منابع عمومی و دولتی برای تبلیغات انتخاباتی دانست و گفت: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواسته شده هرگونه اقدام در این زمینه را رصد و به دادگستری برای رسیدگی قضایی ارسال کنند.

او  افزود: تا پایان فرآیند ثبت نام نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی در روز ۲۶ اسفند، دوائر سجل کیفری و دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کشیک برای تسریع در پاسخگویی و استعلامات سوابق نامزدها، دائر هستند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.