در گفت‌و‌گو با مربی مشهدی سابق تیم تراکتور ‌مطرح شد؛

شهرخودرو، نفعی برای استان نداشت!

مدتی پیش مدیریت تیم فوتبال شهر خودرو از بخش خصوصی به بخش دولتی منتقل شد و هیئت فوتبال خراسان رضوی، هدایت آن را بر عهده گرفت اما این انتقال مالکیت چه عاقبتی را برای این تیم رقم خواهد زد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس چمنیان یکی از مربیان خوب و با‌دانش خراسانی است که سابقه فعالیت طولانی‌مدت در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان را دارد و موفقیت‌های زیادی‌ هم کسب کرده است.

این مربی مشهدی شهریور‌ماه امسال با پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی به‌عنوان مشاور فنی انتخاب‌ و طی قراردادی‌ هم در رده بزرگسالان و هم در رده پایه تراکتور مشغول به فعالیت شد. اما با توجه به شروع مسابقات لیگ‌ برتر در‌کنار علی منصوریان قرار گرفت تا بیشتر به تیم بزرگسالان کمک کند.

 هر‌چند‌ تیم تراکتور فراز‌و نشیب‌‌هایی داشت و منصوریان به‌ علت برخی مشکلات پس از چند هفته از تیم جدا شد، اما چمنیان در‌کنار مسعود شجاعی که به‌عنوان سکان دار تیم بزرگسالان انتخاب شد، به عنوان مربی فعالیت کرد و تا نیم‌فصل اول در این تیم پرطرفدار و قدیمی حضور داشت اما در نیم‌فصل دوم با تغییر کادر‌فنی به صورت توافقی از تراکتور جدا شد.


بیشتر بخوانید


 

 البته او ‌ در‌ادامه از چند تیم در سطح لیگ برتر و دسته یک پیشنهاد‌‌هایی هم داشت، اما ترجیح داد‌ در میانه‌های فصل سکان دار تیمی که شرایط خوبی ندارد را عهده‌دار نباشد. ولی در‌مجموع ‌چمنیان تجربیات گران‌بهایی از حضور در این تیم به‌دست آورد که‌ می‌تواند به فوتبال خراسان رضوی کمک کند.

به این بهانه گفت‌و‌گویی با این مربی ۵۶ ساله درباره سرنوشت شهرخودرو داشته ایم که در ادامه آورده شده است

تصور اشتباه از شهرخودرو

عباس چمنیان مربی پیشکسوت و با سابقه فوتبال و مدرس ای‌اف‌سی درباره تیم فوتبال پدیده (شهرخودرو) که اکنون به سرنوشت تیم‌های پیام و ابومسلم دچار شده، گفت: کسانی که از فوتبال کشور شناخت خوبی دارند، از همان روز اول که باشگاه شهرخودرو وارد تیم‌داری شد، پیش‌بینی می‌کردند که این باشگاه زمانی به تلاطم می‌خورد و اگر اتفاقی برای این تیم نمی‌افتاد، جای تعجب داشت.

او افزود: چنین برندی با کمک به فوتبال استان وارد تیم‌داری شد، اما خودش نفع برد، ولی فوتبال خراسان رضوی هیچ نفعی نبرد. این طبیعی است که یک بنگاه اقتصادی وارد عرصه فوتبال شود و از آن سود هم به دست آورد، اما از طرفی باید به فوتبال آن شهر هم سود برساند که باشگاه شهرخودرو این چنین نبود.

این مدرس‌ای اف سی ادامه داد: متاسفانه طی ۲ دهه اخیر، همیشه تیم‌های خراسانی نه تنها نفعی به فوتبال استان نرسانده‌اند، بلکه ضرر و زیانی هم بر آن وارد کرده اند. اگر تاکنون باشگاه شهرخودرو هزینه‌ای کرده، یا از سوی کمک‌های شهری بوده و یا از فروش بازیکنان فراهم شده است.

چمنیان درباره آینده تیم فوتبال استان خراسان رضوی نیز بیان کرد: تنها راه چاره این است که دولت برای حل این مسئله ورود کرده و این تیم مشهدی را به مجموعه دولتی واگذار کند، وگرنه مجموعه خصوصی هیچ قدرتی ندارد و پس از چند سال تیم داری از بین می‌رود و می‌شود گفت که به طور کلی خصوصی‌سازی در کشور ما به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد.

او هم چنین تصیح کرد: در‌حال‌حاضر حضور احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال استان را در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به فال نیک می‌گیرم چراکه خیلی می‌تواند به فوتبال استان کمک کند و همین باعث شده تا انتظار از هیئت فوتبال هم بیشتر شود؛ لذا هنوز به تحولات در فوتبال استان نیاز داریم که اول باید نگرش و سیستم اجرایی تغییر کند، وگرنه باز‌هم باید شاهد فراز ونشیب‌ها و بی‌ثباتی در فوتبال شهرمان باشیم.

منبع: خراسان

انتهای پیام//ح. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۴:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
اگر خراسان رضوی هم مثل اصفهان صنایع بزرگ داشت اون موقع این صنایع می تونستند اسپانسر تیم های استان شوند مشکل اینه که تیم های استان ما اسپانسرهای قوی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
تیمداری تو مملکت ما فایده ای نداره
آخرین اخبار