ساخت ۸۰ نیروگاه برق آبی در مازندران

۸۰ نیروگاه برق آبی در مسیر رودخانه‌های مازندران ساخته می‌شود.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: رودخانه‌های مازندران به دلیل توپوگرافی خاص خود از پیوستگی مناسب جریان آب برخوردار هستند و شرایط برای ایجاد نیروگاه‌های برق آبی در مسیر رودخانه‌ها وجود دارد.

او با بیان اینکه انرژی حاصل از جریان مداوم آب در رودخانه‌ها وقتی از ارتفاعات به دشت می‌رسد صفر می‌شود، افزود: امکان ایجاد نیروگاه‌های برق آبی حتی در ارتفاعات مازندران نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه ۸۰ نیروگاه برق آبی در مازندران ساخته می‌شود، گفت: این نیروگاه‌ها توان تولید بیش از ۵۰۰ مگاوات برق را دارند.

یخشکی افزود: فراخوان حضور سرمایه گذاران برای ساخت این ۵۰۰ نیروگاه داده شده و برخی‌ها نیز مراجعه کردند که در دست بررسی است.

او یکی از اهداف ایجاد این نیروگاه‌ها را استفاده مناسب از آب و تولید انرژی پاک اعلام کرد و ادامه داد: این نیروگاه‌ها بدون آلودگی محیط زیست، با عمر بالا هزینه سوخت ندارند و هزینه نگهداری این نیروگاه‌ها نیز بسیار پایین است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ۴ واحد نیروگاه برق آبی با ظرفیت حدود ۲/۸ مگاوات و سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد تومانی پارسال با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برداری شد

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار