جلوگیری از سلیقه‌ای عمل کردن در توزیع نهاده‌های دامی

برای تعیین سهمیه نهاده دامی هر شهرستان نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه برای توزیع سهمیه‌ها باید ملاک‌ها و شاخص‌هایی در نظر گرفته شود تا عدالت در توزیع محقق شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بیکی فرماندار نهبندان در جلسه بررسی وضعیت توزیع نهاده‌های دامی گفت: تأمین نهاده‌های دامی یکی از موضوعاتی است که این روز‌ها در رسانه‌ها مطالبه گری می‌شود و جهاد کشاورزی نیز به دنبال جذب سهمیه برای حل مشکلات دامداران است.

او با بیان اینکه نیاز به نهاده‌های دامی در پی خشکسالی‌های امسال و کاهش نزولات آسمانی بیشتر شده است، گفت: علاوه بر خشکسالی، مسائل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در خصوص واردات برخی نهاده ها، به مشکلات دامداران افزوده است.

بیکی با بیان اینکه سهمیه‌های شهرستانی نهاده‌های دامی باید به طور شفاف از سویه جهاد کشاورزی استان اعلام شود، گفت: برای تعیین سهمیه هر شهرستان نباید سلیقه‌ای عمل کرد بلکه برای توزیع سهمیه‌ها باید ملاک‌ها و شاخص‌های مناسبی باشد تا عدالت در توزیع محقق شود.

او از توزیع ۶۰۰ تُن نهاده دامی در شهرستان خبر داد و افزود: باید نقایص تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان رفع شود و کنسانتره باید حتما به دامدار برسد، همچنین اولویت تحویل نهاده دام با کسانی هست که قانون را تمکین و دام‌های خود را هویت گذاری کرده است.

فرماندار نهبندان ضمن تاکید بر نظارت مستمر و بررسی عملکرد عاملین توزیع، بیان کرد: نهاده‌های دامی باید به دامداری که در دورترین نقاط شهرستان هستند نیز برسد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.