۲۵درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌ها در دلگان را بانوان تشکیل می‌دهند

فرماندار دلگان گفت: ۷۶ نفر برای‌داوطلبی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهردردلگان نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۵ درصد از این افراد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مجتبی شجاعی   فرماندار دلگان گفت: ۷۶ نفر برای‌داوطلبی ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در ۲ شهر گلمورتی و چگردک نام‌نویسی کرده‌اند که ۲۵ درصد از این افراد را بانوان و هشت درصد را خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهند.

او گفت: از تعداد ۷۶ نفر داوطلب نام‌نویسی که بیشترین تعداد در طول ادوار انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در دلگان بوده، ۵۷ نفر را آقایان و ۱۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار ۲۵ درصد افرادی که نام‌نویسی کرده‌اند را خانم‌ها تشکیل می‌دهند افزود: این مهم نشان از بلوغ سیاسی و مسوولیت پذیری اجتماعی بالا در جامعه شهری دلگان است.
فرماندار دلگان خاطرنشان کرد: در حالی ۷۶ نفر در این دوره داوطلب شده‌اند که در دوره پنجم ۲۶ و در دوره چهارم ۲۷ نفر ثبت نام کننده در این شهرستان بوده‌اند که این تعداد بیش از ۲۷۰ درصد نسبت به دوره گذشته رشد داشته است.

او بیان کرد: در بین افرادی که نام‌نویسی کرده‌داند ۲ نفر مدرک دکتری، ۹ نفر کارشناسی ارشد، ۴۷ نفر کارشناسی و بقیه مدرک حوزوی و کاردانی دارند.

شجاعی ادامه داد: همچنین گروه سنی در بازه ۳۵ تا ۴۵ سال و بیشترین استقبال ثبت‌نام‌کنندگان از بین فرهنگیان، کارکنان ادارات و مشاغل آزاد بوده است.

او تصریح کرد: برای نخستین بار هشت درصد کل ثبت‌نام‌کنندگان را خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهند که این افتخاری برای شهرستان ولایتمدار و شهیدپرور و لاله‌خیز دلگان است.

فرماندار دلگان با بیان اینکه در شهر گلمورتی درصد استقبال نسبت به کرسی ۸۰۰ درصد و در چگردک ۱۴۰ درصد نسبت به کرسی بوده اظهارداشت: با هماهنگی ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان بستر‌ها را برای برگزاری انتخابات فراهم کرده‌ایم.

او تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات و بر این اساس تمام تلاش خود را خواهیم داشت انتخابات با سطح مشارکت حداکثری را برگزار کنیم.

شجاعی با بیان اینکه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری، تشکیل هیات‌های مربوطه و استعلامات چهارگانه انجام می‌شود تاکید کرد: این فرآیند به مدت ۲۹ روز در فرمانداری‌ها انجام می‌شود.

ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند به مدت هفت روز انجام شد و نام نویسی داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار