عملکرد فدراسیون هندبال در سالی که گذشت

فدراسیون هندبال در سال ۱۳۹۹ روز‌های تلخ و شیرینی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در سالی که گذشت رشته توپی هندبال فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است، از جمله اینکه در همان اواخر سال ۹۸ که کشورمان درگیر ویروس کرونا بود، لیگ برتر هندبال هم تعطیل شد.

در ابتدای سال ۹۹ شاهد اوج گیری بیماری کرونا در کشورمان بودیم، اما این ویروس باعث نشد تا مسابقات داخلی هندبال تعطیل شود. فدراسیون هندبال شیوه نامه‌های بهداشتی را مطابق با اصول بهداشتی جهان به فدراسیون پزشکی و  ورزشی ارائه داد. با تایید این شیوه نامه بهداشتی  لیگ برتر هندبال برگزار شد و پیش از اتمام سال ۹۹ این رقابت‌ها به پایان رسید.  

 تیم اشتادسازه مشهد برای دومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان و تیم شهید شاملی کازرون قهرمان لیگ برتر آقایان شد.

در بخش ملی تیم ملی امید با حمایت‌های فدراسیون هندبال تشکیل و کادرفنی این تیم به صورت رسمی اعلام شد. در طول سال ۹۹ فدراسیون هندبال تلاش کرد تا یک مربی خارجی درجه یک را برای تیم ملی بزرگسالان جذب کند، اما کرونا مانع این اتفاق بزرگ شد.  

در بخش بانوان هم قرار شد فدراسیون هندبال مربی خارجی برای تیم ملی جوانان جذب کند. تا پایان سال ۹۹ این اتفاق محقق نشد و جامعه هندبال همچنان به این اتفاق امیدوار است.

تلخ‌ترین اتفاق برای هندبال ایران از دست دادن میزبانی رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا بود. کشور‌های عربی با فشار آوردن روی کنفدراسیون هندبال آسیا باعث شدند تا میزبانی این مسابقات از ایران گرفته شود. قرار بود رقابت‌های قهرمانی آسیا در شیراز از تاریخ ۳۰ اسفند ماه برگزار شود. این میزبانی از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا به کشور بحرین داده شد، اما در نهایت به علت شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها لغو شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار