تجلیل از پاسداران تفرش در روز پاسدار

در مراسمی با حضور مسئولان تفرش از پاسداران تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم نکوداشت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار با حضورشورای مدیران شهرشتان تفرش در ناحیه مقاومت بسیج اسن شهرستان برگزار و در پایان مراسم از پاسداران شهرستان تفرش با اهدای گل قدردانی شد.

حجت الاسلام حاجیلَری امام جمعه تفرش دراین مراس گفت: پاسداری یک فرهنگ و وظیفه همگانی است و آنچه امروز اهمیت پاسداری از انقلاب را بیشتر می‌کند وجود استکبار جهانی آمریکاست.

او اضافه کرد: انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ما یک انتخابات پرشور و با صلابت و انتخاب ملت یک فرد انقلابی است.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ فرمان تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شورای انقلاب ابلاغ کردند و در ۶ تیرماه همان سال در قالب پیامی خطاب فرماندهان سپاه، سوم شعبان روز ولادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کردند.

پاسدار در لغت به معنی نگهبان و مراقب است و پاسداران، کسانی هستند که در حساس‌ترین لحظات تاریخ، از میان مردمان برمی خیزند و همچون دژی استوار، مردانه در راه رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی دارند.

تشابه عملکرد و هم خوانی اهداف پاسداران با سیره عملی امام حسین علیه السلام، موجب شد تا روز تولد مبارکش به عنوان «روز پاسدار» تعیین شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.