شویگو: روسیه و واشنگتن همکاری‌هایی گسترده در سوریه دارند

وزیر دفاع روسیه از همکاری گسترده کشورش با واشنگتن در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، سرگئی شویگو در سخنانی از همکاری‌های گسترده مسکو و واشنگتن در سوریه خبر داد.

او گفت: در سوریه رایزنی‌های گسترده‌ای با همکاران آمریکایی در سطح عملیاتی و تاکتیکی داریم. ممکن است این مسئله محرمانه باشد و من فاش کنم که هر روز چندین تماس در زمینه اداره حریم هوایی و اجرای تدابیر هوایی برای مبارزه با تروریسم برقرار می‌شود.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد اقدامات نخستین دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن امیدوار کننده است و روشن است که آن‌ها از طرح خواسته‌ها و پیشنهادات غیر عملی به گفت و گوی طبیعی و سازنده تغییر موضع داده اند و معاهده استارت ۳ نمونه‌ای از این تغییر است.

سرگئی شویگو همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده اقداماتی انجام شود که نه فقط برای آمریکا و روسیه که برای همه دیگر کشور‌ها مهم باشد.

شویگو در ادامه بر لزوم شدید گفتگو‌ها تاکید کرد و گفت: من معتقدم معاهده موشک‌های میان برد و دور برد کاملا مورد پذیرش بوده است و ما معتقدیم بهانه‌های معینی برای عقب نشینی از این توافقنامه یافت و چه بسا ایجاد شده است. روسیه به عدم استقرار این نوع سلاح در صورت عدم استقرار آن در اروپا متعهد شده است.

شویگو همچنین گفت: این مسئله در مورد مرز‌های شرقی روسیه یعنی اراضی ژاپن و کره جنوبی هم صدق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار