حریرچی مطرح کرد؛

روند رو به رشد کرونای انگلیسی در کشور/ قم توانایی درمان کامل سرطان را دارد

معاون وزیر بهد اشت گفت:مردم باید توجه بیشتری به مسئله شیوع کرونای انگلیسی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،دکتر ایرج حریرچی،معاون وزیر بهداشت روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی خیر ساز بیمارستان شهید بهشتی (ره)قم گفت:این مرکز درمان سرطان که متشکل از ۲ دستگاه رادیوتراپی است و پیش از این نیز امکانات شیمی درمانی اینجا بود بسیار پیشرفته است، به گونه ای که یکی از این دستگاه ها در کشور کم نظیر  و در تهران هم کمیاب است.

او ادامه داد: امیدواریم با پتانسیل و توانمندی‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی قم وجود دارد درمان کامل بیماران سرطانی در این شهر انجام شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی در این مرکز دولتی رایگان است و این مرکز متصل به بیمارستان شهید بهشتی است و امیدواریم هیچ قمی به دلیل ابتلا به سرطان و مشکل‌های درمانی به تهران اعزام نشود.

او با بیان این که یک فرهنگی باید ایجاد شود که بیماران قمی در قم درمان شوند، گفت: این مسئله در قم ۹۸ درصد قابل اجرا است و اکنون اگر کسی برای درمان سرطان تیروئید یا سرطان سینه در بخش دولتی بخواهد جراحی کند مبلغ کمی باید بپردازد، اما اگر به تهران برود هزینه گزافی اعم از رفت و آمد و اقامت به آن تحمیل می‌شود.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: قم از نظر درمانی بسیار پیشرفته است و نیازی به ارجاع بیماران قمی به تهران نیست و از این رو لازم است دانشگاه علوم پزشکی جلسه ارجاع بیماران از قم به خارج از استان را تشکیل دهد و این موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهد تا بیماران قمی در همین استان معالجه شوند و نیاز به سفر به استان‌های همجوار را نداشته باشند.

او با اشاره به ایجاد مراکز درمانی از سوی خیرین در قم بیان کرد: بهترین کاری که خیرین در بخش درمان می‌توانند ارائه کنند ارائه خدمات در بخش دولتی است.

دکتر حریرچی اضافه کرد: بر اساس مطالعات انجام شده فقط ۳ تا ۵ درصد بیماران توان تامین تعرفه درمان در مراکز خصوصی را به صورت قانونی دارند و نباید گمان کرد که مراکز درمانی خیریه خصوصی کمکی به مردم می‌کند، زیرا اگر قرار باشد بیمارستانی ایجاد شود و طبق تعرفه خصوصی محاسبه شود مردم نمی‌توانند هزینه آن را بپردازند و مردم قم نمی‌توانند از آن منفعت ببرند.

او افزود: باید سیستم طوری طراحی شود که خدمت به فقرا در اولویت باشد و باید در نظر داشته باشیم وی آی پی بیمارستانی برای کسانی است که بیمارتر هستند نه کسانی که از منصب دولتی یا ثروت برخوردار هستند.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: برای درمان بیماران نباید تفاوتی بین فقیر و غنی باشد و بیماران سرطانی باید در همین استان درمان شوند.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توانمندی های قم در حوزه بهداشت و درمان به ویژه درمان کامل بیماران سرطانی گفت: توریسم درمانی برای خدمت به مردم ما است و اگر بیمار خارجی را نیز جذب می‌کنیم، برای درآمد نیست بلکه برای بهتر اداره کردن بیمارستان‌ها است.

دکتر حریرچی با اشاره به روند رو به رشد کرونای انگلیسی در کشورافزود: مردم باید توجه بیشتری نسبت به مسئله به شیوع کرونای انگلیسی داشته باشند و از هرگونه تجمع در تعطیلات و اعیاد پیش رو خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار