انتقاد مجدد پمپئو از رویکرد بایدن در قبال ایران

وزیر خارجه سابق آمریکا، طی یادداشتی ضمن مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران گفت که برجام پُلی به سمت توافق گسترده‌تر با ایران نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا، طی یادداشتی بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن» در قبال ایران پرداخت.

پمپئو در این یادداشت ضمن مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران گفته است که برجام پُلی به سمت توافق گسترده‌تر با ایران نخواهد شد.

وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مدعی شد دولت جو بایدن به‌خاطر ۴ فرض نادرست برای بازگشت به توافق هسته‌ای تلاش می‌کند.


بیشتر بخوانید:


پمپئو در این یادداشت مدعی شد اولین فرض این است که بدون برجام جنگ اتفاق خواهد افتاد و نوشت: «اول، این‌که اگر برجام نباشد جنگ اتفاق می‌افتد. ما از برجام خارج شدیم و جنگی اتفاق نیفتاد.»

به گفته وزیر خارجه سابق آمریکا: «فرض نادرست دوم این است که، تحریم‌های آمریکا به تنهایی نمی‌توانند مانع فروش نفت ایران شوند یا روی ایران اثر بگذارند. اما ما به تنهایی آن‌ها را تحریم کردیم و در واقع علی‌رغم تلاش‌های سرسختانه سه کشور اروپایی برای جلوگیری از این تحریم‌ها این کار را انجام دادیم و صد‌ها میلیارد دلار پول آلوده به خون را از این رژیم سلب کردیم.»

پمپئو مدعی شد: «سومین فرض نادرست این است که، ایران در چارچوب برجام اقدام به شفاف‌سازی درباره گذشته برنامه هسته‌ای خود خواهد کرد.»

وزیر خارجه سابق آمریکا مدعش شد: «فرض نادرست چهارم هم این است که، برجام پلی برای توافق گسترده‌تر خواهد شد. اما، سال آخر ریاست‌جمهوری دولت اوباما و بایدن و نخستین سال دولت ترامپ به آزمون این فرضیه پرداخت. ایرانی‌ها در آن زمان این را روشن کردند که اگر این توافق پابرجا بماند هرگز مذاکره‌ای درباره موشک یا مسائل تروریستی صورت نخواهد گرفت.»

دولت دونالد ترامپ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. پس از آن کارزار فشار حداکثری علیه ایران آغاز شد. اکنون مسئله برجام و احیای آن از چالش‌های پیشِ‌روی دولت جدید آمریکا است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با درج بخشی از مقاله روزنامه عرب نیوز در حساب توئیتری خود آورد: «برخی از مردم نمی‌توانند از اشتباهات گذشته درس بگیرند. آیا برای تشخیص شکست کامل سیاست فشار حداکثری به شواهد بیشتری نیاز داریم؟ آیا شروط ۱۲ گانه پمپئو تحقق یافت؟ بحث‌های مخالفان برجام را نمی‌توان جدی گرفت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
ترسو‌هایی‌ که در داخل از جنگ بعد از خروج از برجام میترسیدن، کجان ببینن اعترافات آمریکا جونشون رو که چجوری از ترس جنگ با ایران بحث و جدل داخلی‌ داشتن با هم!

پمپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، مدعی شد دولت جو بایدن به‌خاطر ۴ فرض نادرست برای بازگشت به توافق هسته‌ای تلاش می‌کند.
اولین فرض این است که بدون برجام جنگ اتفاق خواهد افتاد! او در این یادداشت نوشت: «اول، این‌که اگر برجام نباشد جنگ اتفاق می‌افتد. ما از برجام خارج شدیم و جنگی اتفاق نیفتاد.»
آخرین اخبار