کمک ۲۹۴ میلیاردی حامیان از ایتام چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: حامیان طرح اکرام ایتام در استان ۲۹۴میلیارد ریال کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملکپور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین در استان به منظور کمک به این قشر اظهار داشت: حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین امسال ۲۹۴ میلیارد ریال کمک کردند.

او افزود: از این میزان ۱۶۶ میلیارد ریال به صورت نقد به حساب ایتام و محسنین واریز شده و مابقی به صورت کالا و در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی به آن‌ها اعطاء شده است.


بیشتر بخوانید


ملکپور اضافه کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۹۲۵ فرزند یتیم و محسنین در سامانه اکرام ایتام و محسنین استان ثبت‌نام شدند که از این تعداد دو هزار و ۱۲۵ نفر ایتام و مابقی محسنین هستند.

او با اشاره به اینکه ۱۷۰ فرزند محسنین در استان فاقد حامی هستند ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان مددجوی دارای سرپرست هستند، که پدر خانواده برخلاف میل باطنی به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.

ملکپور افزود: در پویش ایران مهربان که از آبان‌ماه امسال در استان اجرایی شد، هر فرد به خصوص کارمندان می‌تواند با پرداخت حداقل ۵۰۰ هزار ریال ماهانه، حامی فرزندان ایتام یا محسنین شوند.

او گفت: این طرح با هدف جذب پدران معنوی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین به اجرا درآمده که تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند.

ملک پور با تاکید بر اینکه ۳۲ هزار و ۵۷۳ کارمند در استان داریم اضافه کرد: طرح هر کارمند حامی یک یتیم و یا محسنین نیز در استان اجرایی شده است.

او افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت mohsenin.ir و emdad.ir/ekram یا ادارات کمیته امداد در سطح استان در این طرح ثبت‌نام و با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰۰ هزار ریال حامی یک یتیم یا فرزندان محنسین شوند.

ملک پور اظهار داشت: اجرای طرح‌های مختلف برای حمایت از این گروه به منظور بالا بردن دریافتی فرزندان ایتام و محسنین تا سقف هفت میلیون ریال است.

او ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳ هزار حامی در بخش ایتام و چهار هزار و ۷۸ حامی طرح محسنین در استان از این کودکان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار