رئیس پلیس فتای قم هشدار داد؛

شیادان مجازی در کمین خریدهای اینترنتی شب عید

رئیس پلیس فتای قم نسبت به کلاهبرداری مجازی از طریق خریدهای اینترنتی شب عید به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای قم  اظهار کرد: در پی همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی‌های گسترده، خرید اینترنتی از ملزومات زندگی شهروندان شده است و امسال هم به خاطر شرایط بیماری کرونا شاهد افزایش چشمگیر خرید‌های اینترنتی شب عید مردم هستیم.

او افزود:اما در کنار همه فرصت‌های یک خرید آنلاین، تهدیدات و آسیب‌هایی نیز وجود و احتمال دارد شهروندان در پی بی دقتی و کم توجهی در دام مجرمان سایبری گرفتار شده و اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت برود  و یا با دریافت کالا‌های تقلبی روبرو شوند.

موالی  به شهروندانی که قصد خرید اینترنتی امن را دارند گفت: به هیچ وجه به تبلیغات اغوا کننده فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و از فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید کنند و توجه داشته باشند که آدرس سایت‌های فروشگاهی معتبر با عبارت HTTPS شروع شده و تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی با عبارت SHAPARAK.IR ختم می‌شوند.

او ادامه داد:در خرید‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان هم از رمز پویا استفاده و در صورت امکان، پرداخت درب منزل را انتخاب کنید و از پرداخت بیعانه جدا خوداری نمایید.

رئیس پلیس فتای استان قم تاکید: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد؛درگاه پرداخت بانکی به نشانی https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را نداشته باشد می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

او در پایان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری  درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار