رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

سه مانع سد راه تحقق شعار امسال

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها با توجه به رفع سه مانع درحوزه اقتصادی امکان پذیر است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: سه مانع اصلی تولید، تغییر مستمرقیمت مواد اولیه، نبود قوانین ومقررات ثابت وتامین مالی است که باید امسال رفع شوند.

او افزود: سال ۹۹ اقدامات خوبی درخصوص به جریان انداختن جهش تولید دراقتصاد شروع شد، شرایطی را ما شاهد بودیم که در ۹ ماه ابتدای سال ۹۹ نرخ رشد ازمنفی ۶.۵ درصد به ۲.۲ درصد تبدیل ومثبت شد.

او تصریح کرد: این مسئله بیانگر این بود که کرونا وتحریم درکشور و شرایط خاصی که ناشی از این شرایط بود نتوانست به شکل جدی براقدامات جهش تولید اثر بگذارد وشاهد شرایط متفاوت‌تر ازآنچه انتظار می‌رفت، بودیم واین جهش تولید دراقتصاد با دستوررهبرانقلاب در دستورکار قرار گرفت.

پورابراهیمی افزود: به جز بخش خدمات که به شدت ازوضعیت شیوع کرونا آسیب دید که رشد منفی ۳دهم درصدی را شاهد بود رشد اقتصادی در بقیه بخش‌ها مثبت بوده است.

او با بیان اینکه بیانات رهبر انقلاب راهگشای مسیر به ویژه برای آنانی است که درکف میدان با شرایط اقتصادی خاص در کشور دست وپنجه نرم می‌کنند، گفت: باید با رویکرد جامع‌تر ودقیق ترو با نگاه جدید به مانع زدایی‌های مطرح شده در بیانات ایشان نگاه شود واز این جهت باید بگوییم این دو فصل پشتیبانی و رفع موانع را قطعا باید جهادگران عرصه اقتصاد لمس کنند.

پورابراهیمی بیان کرد: اینکه موانع را از چه کسانی باید دراقتصاد برداشت، این‌ها فعالان اقتصادی وبه عبارتی جهادگران عرصه اقتصاد هستند.

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس با اشاره به آخرین گزارش اتاق بازرگانی که در پاییز ۹۹ منتشر شد تصریح کرد: آنچه ازاین گزارش حاصل شد چند مانع برای ادامه کار دراقتصاد بود که اول تغییر مستمرقیمت مواد اولیه که باعث ایجاد شرایط خاصی در کشور شده، دومین مانع موضوع عدم ثبات قوانین و مقررات فعالیتی و سوم تامین منابع مالی است هرچند که مالیات و بیمه تامین اجتماعی نیزبه عنوان ارکان بعدی مطرح بود.

پورابراهیمی تاکید کرد: مهم‌ترین موضوع برای پیشبرد این اهداف حمایت به شکل‌های مختلف از هرگونه فعالیت اقتصادی که باعث ارتقا کشور می‌شود، است.

او گفت: برخی حمایت‌ها با ارائه مشوق درحوزه تامین مالی، تشویق صادرات وفراهم کردن شرایط رونق تولید داخلی امکان پذیر است.

او تاکید کرد: بیشترین کمکی که می‌توان در تحقق شعار سال گرفت کمک از مردم برای حضور در عرصه خرید تولیدات داخلی وممانعت از روی آوردن به خریدکالا‌های خارجی به ویژه کالا‌های قاچاقی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص تغییرات سیاسی دولت در ایام انتخابات و تاثیر آن بر شرایط اقتصادی کشورگفت: درهرصورت فرق نمی‌کند گردانندگان دولت چه کسانی باشند وظیفه دولت رفع موانع تولید است وباید درحوزه اختیاراتش به شکل جدی عمل کند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار