دزدی در روز روشن!/ سوء استفاده دولت ها از اطلاعات کرونایی مردم

دولت‌ها از داده‌های مربوط به کووید ۱۹ مردم که در اختیار دارند، برای زمینه‌های دیگر سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ حریم خصوصی در دنیای متصل امروز، بسیار دشوار است و این مسئله با همه گیری کرونا، که جمع آوری انبوه داده‌های شخصی را قانونی می‌کند، تشدید شده است. دولت‌ها قبلاً استفاده از داده‌های مربوط به کووید ۱۹ را برای استفاده در زمینه‌های دیگر آغاز کرده اند و فراتر از داده‌های پزشکی، بحث در مورد استفاده از تشخیص چهره و بیومتریک توسط سازمان‌های دولتی است.

سیندی کوهن مدیر اجرایی بنیاد مرز‌های الکترونیکی، سازمانی که علیه سانسور و نظارت موضع می‌گیرد در پاسخ به این سوال که بزرگترین مسائلی که در حال حاضر بنیاد مرز‌های الکترونیکی (EFF) درگیر آن است چیست، گفت: ما در حال تلاش برای ایجاد رقابت در بازار‌های فناوری، به ویژه از طریق ابزار‌هایی مانند قابلیت همکاری هستیم. اما ما همچنان نگران غول‌های مخابراتی و تأثیر آن بر جامعه هستیم. ما معتقدیم که عدم رقابت در این واقعیت نقش اساسی دارد، البته که بسیاری از افراد در حال حاضر گزینه‌های خوبی برای پهنای باند ندارند.

استفاده از داده‌های کرونا

حمایت از آزادی بیان در دنیا

ما در حال کار برای حمایت از آزادی بیان در سراسر جهان هستیم، هم در مبارزه با پیشنهاد‌های بد قانونی مانند "اصلاح" بخش ۲۳۰ و هم کمک به تولیدکنندگان در یوتیوب و سایر مکان‌هایی که توسط فیلتر‌های محتوای خارج از کشور سانسور شده اند.

ما در برابر امنیت و حریم خصوصی شما در برابر بسیاری از حملات از جهات مختلف ایستاده ایم، که حملات زیادی هم بوده اند، اما تلاش ما برای ادامه ردیابی فن آوری‌های نظارتی به دست آمده توسط مجریان قانون، از طریق پروژه اطلس نظارت در حال انجام است.

البته همین چندروز قبل بود که طبق گزارش ها مشخص شد، اینستاگرام و فیسبوک از اطلاعات کاربران برای مقاصد خود استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.