ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه در ارتفاعات عینالی تبریز

مدیر عامل سازمان عمران عون بن علی شهرداری تبریز گفت: به منظور توسعه ورزش‌های همگانی ایستگاه‌های دوچرخه سواری در تفرجگاه عینالی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فیروزیان مدیر عامل سازمان عمران عون بن علی شهرداری تبریز با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار شهرداری در مجموعه تفرجگاهی عون بن علی  ایجاد و توسعه امکانات ورزشی است گفت: بر همین اساس دوچرخه سواران می‌توانند برای صعود به ارتفاعات عون بن علی از مسیر آسفالت پارک پیوند به عنوان مسیر جایگزین سنگفرش استفاده کنند.

او گفت: علاوه بر کمپ کوهنوردی عظیم قیچی ساز، زمین چمن مصنوعی فوتبال که در سال ۹۷ در پارک ربع رشیدی افتتاح شد باشگاه سوارکاری نیز توسط بخش خصوصی فعال شده است و علاقمندان می‌توانند با حداقل هزینه  آموزش اسب سواری را در این مجموعه پیگری کنند..

فیروزیان دلیل ممنوع بودن ورود دوچرخه سواران به مسیر سنگفرش عینالی را مربوط به اختصاص این مسیر به پیاده روی و حمل مسافر توسط خودرو‌های ویژه بیان کرد و گفت: ورود دوچرخه سواران به آن محدوده ممنوع است و ما برای دوچرخه سواران مسیر آسفالت پارک پیوند تا ایستگاه دوم تله کابین را به عنوان مسیر جایگزین در نظر گرفته ایم و به زودی دو ایستگاه دوچرخه در اطراف دریاچه عینالی نیز احداث می‌شود.

او گفت: مسیر کوهستانی نیز از پارک ربع رشیدی به سمت امامزادگان وجود دارد که طول آن ۳.۵ کیلومتر است و فعلا به صورت خاکی قابل استفاده است؛ همچنین در فاصله نرسیده به زیرگذر ارم، محلی هم برای تمرین و برگزاری مسابقات دانهیل در نظر گرفته شده است.

فیروزیان در ارتباط با پیشرفت طرح آمفی تئاتر روباز عینالی افزود: این آمفی تئاتر در سه ماهه نخست امسال به بهره برداری می‌رسد و با توجه به اینکه قبل از احداث جغرافیای محل مورد مطالعه پیمانکار قرار گرفته است، مشکلی بابت سیلاب و آبگرفتگی این آمفی تئاتر روباز وجود ندارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.