نجات ۲ بیمار قلبی ۵۰ و ۷۰ ساله از مرگ حتمی در کاشان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان از نجات دو بیمار قلبی ۵۰ و ۷۰ ساله از مرگ حتمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابوالفضل شجاعی رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراجعه دو بیمار ۵۰ و ۷۰ ساله به اورژانس کاشان گفت: این دو بیمار با درد و سنگینی در قفسه سینه مراجعه و بلافاصله اقدامات تشخیصی برای این بیماران انجام شد.

او با بیان اینکه بعد از اقدامات تشخیصی کادر پزشکی متوجه سکته حاد قلبی در این بیماران شدند، ابراز داشت: بلافاصله کد ۲۴۷ برای این بیماران صادر و دستور آمادگی برای آنژیوپلاستی برای این بیماران صادر شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به اینکه کد ۲۴۷ برای سکته‌های حاد قلبی صادر می‌شود، تصریح کرد: با فراخوان فوری و حضور پزشک و پرسنل، بیماران به بخش آنژیوگرافی منتقل شدند.

او با اشاره به اینکه این بیماران توسط یکی از پزشکان متخصص قلب و عروق تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: بعد از عمل مشخص شد که این بیماران دچار گرفتگی شدید عروق اصلی قلب هستند.

شجاعی با بیان اینکه با عمل آنژیوگرافی رفع گرفتگی رگ‌های بیماران مذکور انجام شد، بیان داشت: بعد از عمل، استنت گذاری انجام و بیماران مذکور به بخش سی سی یو منتقل شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر پس از سیر روند درمان با حال عمومی مساعد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه سکته قلبی ممکن است در همه سنین رخ دهد، افزود: سن پایین و یا جنس مونث یا مذکر و یا حتی عدم سابقه فامیلی نمی‌تواند دلیلی بر عدم امکان بروز سکته قلبی باشد.

او با اشاره به اینکه باید به تمامی درد‌ها در ناحیه سینه توجه کرد، گفت: عموم هموطنان عزیز در صورت بروز درد در ناحیه سینه باید در سریع‌ترین زمان ممکن با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ تماس گرفته یا به اورژانس و پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار