بررسی ادامه حضور نظامیان آلمانی در افغانستان

نمایندگان پارلمان آلمان به دنبال بررسی ادامه روند حضور نظامیان این کشور در افغانستان هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، آلمان ادامه حضور نظامی خود در افغانستان را بررسی می‌کند.

بر این اساس، نمایندگان پارلمان آلمان به دنبال تصمیم گیری درباره موضوع تمدید یا عدم تمدید ادامه حضور نیرو‌های نظامی این کشور در افغانستان هستند. بیش از هزار نیروی آلمانی هم اکنون در افغانستان حضور دارند که بیشتر آن‌ها در اطراف شهر مزار شریف در شمال افغانستان مستقر هستند. ماموریت این نیرو‌ها آموزش نیرو‌های امنیتی افغانستان است.

نخستین واحد از نیرو‌های آلمانی نزدیک به دو دهه پیش به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی ضد تروریسم و به دنبال حملات یازدهم سپتامبر به آمریکا به افغانستان اعزام شدند. در جریان این ماموریت تاکنون ۵۹ نیروی آلمانی جان خود را از دست داده اند.

سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دنبال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است. این موضوع در حالی روی می‌دهد که شاهد مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان هستیم. بیش از نیمی از جمعیت این کشور همچنان در فقر زندگی می‌کنند و گروه شبه نظامی طالبان به دنبال بازگشت به قدرت است. در این حال ماه‌ها مذاکرات صلح بین افغان‌ها پیشرفت اندکی داشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس اخیر خود اجرای زمانبندی صورت گرفته برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان ذیل توافق با گروه طالبان را کاری دشوار دانست. پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده بود ما با متحدان خود در ناتو وارد افغانستان شدیم و با هماهنگی با آن‌ها از این کشور خارج می‌شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار