کسب رکورد جدیدی از غواصی در آب های منجمد توسط غواص روس + فیلم

ویدئویی در فضای مجازی از یک شناگر روس منتشر شده که دستیابی وی به رکورد جدیدی در آب‌های یک دریاچه منجمد را نشان می‎‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، الکسی مولچانوف، غواص روس، پس از فرو رفتن در ۸۰ متر از آب‌های یخ زده دریاچه بایکال در سیبری، ادعا کرد که رکورد جدید گینس را ثبت کرده است. تیم وی ادعا کردند این عمیق‌ترین رکوردی است که تاکنون در آب‌های منجمد زده شده است. او برای تحمل سرما لباس غواصی خاصی را پوشید که ۷ برابر لباس غواصی معمولی ضخامت دارد.

این غواص ۳۴ ساله در بیانیه‌ای گفت: "من می‌خواهم این رکورد جدید را به این مکان شگفت انگیز که اکنون در آن هستیم تقدیم کنم. بایکال یک پدیده طبیعی منحصر به فرد و یک ارگانیسم زنده است که برای نسل‌های آینده مهم است". مولچانوف، قهرمان شنای آب‌های آزاد با ۱۴ قهرمانی جهان، مدعی است که اکنون ۲۰ رکورد جهانی را در اختیار دارد.


بیشتر بخوانید


دریاچه بایکال، بزرگترین و عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان، سال‌ها است که از افزایش رشد جلبک‌ها، رونق گردشگری و اثرات آتش سوزی جنگل‌ها در بیابان‌های اطراف رنج می‌برد.

گفتنی است، شناگران روسی پیش از این برای جلب توجه به تهدید‌های زیست محیطی که این دریاچه با آن روبرو است، در مسابقات شنای یخی در آن سوی آب‌های سرد دریاچه شرکت می‌کردند.

در ادامه ویدئوی شنای این غواص را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد پاپتی
۱۱:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
با لباسی که این پوشیده من تا ته دریاچه میرم میام فشار آبم هرچی باشه تحمل میکنم، یه بار تانک از رو سرم رد شد زنده موندم اینکه چیزی نیس
آخرین اخبار