دستگیری نماینده سیاه پوست آمریکایی در ایالت جورجیا

نیروهای ایالتی در جورجیای آمریکا یکی از نمایندگان سیاه پوست این ایالت را که قصد داشت به دفتر فرماندار نزدیک شود بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گزارش رویترز، نیرو‌های ایالتی در جورجیای آمریکا، یکی از نمایندگان دموکرات سیاه پوست مجلس این ایالت را که فقط سعی داشت خود را به دفتر برایان کمپ، فرماندار جمهوریخواه برساند دستگیر کردند.

کمپ، فرماندار سفیدپوست جورجیا دیروز در دفتر کارش، قانون محدودیت‌های جدید انتخاباتی را امضا کرد که به گفته فعالان حقوق مدنی، هدفش محدود کردن نقش و نفوذ رای دهندگان سیاهپوست در انتخابات ایالتی است.

مخالفان، این قانون را به عنوان یکی از مخرب‌ترین تلاش‌ها برای محدود کردن دسترسی به صندوق‌های رای گیری در ایالات متحده توصیف و رد می‌کنند.

بر اساس این قانون، علاوه بر الزام رای دهندگان به همراه داشتن شناسنامه یا اوراق هویتی، و کاهش تعداد صندوق‌های اخذ رای در انتخابات ایالتی، دادن غذا و نوشیدنی به رأی دهندگان را در صف انتظار نوعی جرم می‌داند.

در تصاویر آماتوری که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده است، چند مامور نظامی ایالتی، خانم پارک کانون، نماینده حوزه انتخابیه آتلانتا را که سعی داشت ضمن در زدن، وارد دفتر فرماندار بشود، پس از زدن دست بند، دستگیر کردند و با خود بردند.

پارک می‌گفت مردم حق دارند شاهد امضای لایحه مذکور توسط فرماندار باشند. چند تن از مخالفان این لایحه نیز که کانون را همراهی می‌کردند، به دستگیری او اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار